arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: دولت به قم و حوزه بدهکار است

یکی از مراجع عظام تقلید، با تاکید بر اینکه دولت به قم و حوزه بدهکاری دارد، تصریح کرد: باید مسؤولان و دولتمردان محترم را به امتیازات و موقعیت ویژه این استان توجه داد تا آنچه شایسته این شهر مذهبی و علمی است، اتفاق بیفتد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: دولت به قم و حوزه بدهکار استآیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار استاندار قم با تبریک دهه امامت و ولایت بویژه عید سعید غدیر، شهر مقدس قم را به دلیل وجود بارگاه منور کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه، دارای موقعیتی ممتاز و استثنایی خواند.

وی تاکید کرد: قم مرکز حوزه‌های علمیه، پایگاه اصلی فقاهت و مرجعیت، خاستگاه انقلاب و دارای جاذبه‌های معنوی و مذهبی بسیاری است و سالانه بیش از 10 میلیون نفر از داخل و خارج کشور به این شهر سفر می‌کنند.

این مرجع تقلید، ویژگی دیگر قم را سابقه تاریخی آن دانست و تصریح کرد: شهر قم از زمان ائمه معصومین (ع) مورد توجه بوده و وجود مسجد مقدس امام حسن عسکری (ع) دلیل و شاهدی بر این مدعاست؛ همچنین قمی‌ها و رجال این شهر از قدیم‌الایام مورد توجه بوده اند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دیگر شهرهای کشور جز مشهد چنین امتیازاتی را ندارند، خاطرنشان کرد: این موقعیت و جایگاه توجه بیشتر و ویژه دولتمردان را می‌طلبد اما متاسفانه دولت آن عنایت شایسته و لازم را نسبت به این شهر ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت به قم و حوزه بدهکاری دارد، تصریح کرد: باید مسؤولان و دولتمردان محترم را به امتیازات و موقعیت ویژه این استان توجه داد تا آنچه شایسته این شهر مذهبی و علمی است اتفاق بیفتد.

این مرجع تقلید تاکید کردند: همه باید دست به دست هم دهند تا شهری آباد، بالنده و با نشاط معنوی و دینی داشته باشیم؛ امیدواریم شما بتوانید در این مسیر قدم‌های خوبی بردارید، ما نیز برای موفقیت شما دعا می‌کنیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان