arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
بیزینس اینسایدر:

از دستیار صوتی خود برای شماره خدمات مشتریان سؤال نکنید / ممکن است به دام کلاهبرداران بیفتید

اگر شما از دستیارهای صوتی استفاده می کنید، بهتر است در استفاده از دستیار صوتی دقت کنید که هر پرسشی را از دستیار صوتی خود نپرسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر شما از دستیارهای صوتی استفاده می کنید، بهتر است در استفاده از دستیار صوتی دقت کنید که هر پرسشی را از دستیار صوتی خود نپرسید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کلاهبرداران می توانند قربانیان بالقوه را از طریق دستیارهای صوتی شکار کنند. درواقع به جای آنکه دستیار صوتی این افراد را به بخش خدمات مشتریان متصل کند و از مشتریان پشتیبانی کنند آنان را به سیستم های کلاهبرداران متصل می کند.

درواقع در روش کلاهبرداری جدید کلاهبرداران از دستیاران صوتی های هوشمند مانند سیری ، الکسا و دستیار صوتی گوگل استفاده می کنند و با کاربران تماس می گیرند. این کلاهبرداران برای دستیاران صوتی هوشمند شماره های جعلی پشتیبانی مشتری را قرار می دهند تا هنگام درخواست پشتیبانی از سوی افراد، این سیستم ها کلاهبرداران را به جای پشتیبانهای اصلی شناسایی کند.

بر این اساس توصیه می شود به جای استفاده از یک دستیار صوتی هوشمند یا حتی جستجوی آنلاین ، شماره های پشتیبانی مشتری را از وب سایت اصلی شرکتها پیدا کنید. بنا بر گزارش ها ، یک قربانی از یک جستجوی صوتی با یک دستیار هوشمند برای پیدا کردن شماره خدمات مشتری یک شرکت هواپیمایی برای تغییر صندلی ها در یک پرواز استفاده کرد و 40 هزار دلار از کارت خود را از دست داد.  

کارشناسان حوزه فناوری هشدار داده اند که کلاهبرداران ممکن است اصرار داشته باشند که از طریق انتقال کارتت به کارت از کاربران اخاذی کنند. بنابراین بهتر است افراد تا مطمئن نیستند، هیچ نوع وجهی پرداخت نکنند.

 

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان