arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۳۱ مرداد ۹٨

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست‌وزیر یونان: نفتکش ایرانی در حال حرکت به سمت یونان نیست
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۹:۲۵

«کریاکوس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان روز پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری فرانس24 اعلام کرد نفتکش ایرانی آدریان دریا (گریس-1) که به‌تازگی با حکم دادگاه منطقه جبل‌الطارق رفع توقیف شده، در حال حرکت به سمت بنادر یونان نیست.

نخست‌وزیر یونان که برای گفتگو با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس به سر می‌برد، به شبکه خبری فرانس24 گفت: «این کشتی [آدریان دریا] به سمت یونان حرکت نمی‌کند. ما تاکنون درخواستی از طرف این کشتی برای پهلو گرفتن در بنادر یونانی دریافت نکرده‌ایم.»

نفتکش آدریان دریا که قبلاً گریس-1 نام داشت و با پرچم پاناما تردد می‌کرد، حدود 40 روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

ظریف: به دستور رییس جمهور و برای بررسی پیشنهاد مکرون به پاریس می‌روم/ ما تا حدودی زمینه مشترک داریم و باید این زمینه‌ها بیشتر شود / سفر من به پاریس ربطی به نشست گروه ۷ ندارد
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۸:۱۹

ظریف: سفر من به پاریس ربطی به نشست گروه ۷ ندارد/ به دستور رییس جمهور و برای بررسی پیشنهاد مکرون و رسیدن به زمینه‌های مشترک به پاریس می‌روم/ ما تا حدودی زمینه مشترک داریم و باید این زمینه‌ها بیشتر شود

وزیر خارجه ایران گفت: من در پی گفت‌وگوهای تلفنی چند هفته اخیر روسای جمهور ایران و فرانسه به پاریس می‌روم. مکرون پیشنهاداتی داده و روحانی به من دستور داده که به پاریس بروم و درباره این پیشنهادات گفت‌وگو کنم. در حال حاضر زمینه های مشترکی وجود دارد ولی لازم است گفت‌وگوی بیشتری در این زمینه انجام شود. اروپا تعهدات ۱۱ گانه‌ای به ایران داده است که باید آنها را اجرایی کند.

"استاد" جانشین ابوبکر البغدادی می شود؟
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۷:۲۳

روزنامه سان چاپ انگلیس در گزارشی نوشت: ابوبکر البغدادی سرکرده از کار افتاده گروه تروریستی داعش هدایت این گروه را به یکی از مریدان سابق صدام واگذار کرده که به "استاد" مشهور است. خبرگزاری اعماق متعلق به داعش اعلام کرد بغدادی که پنهان شده و در حال توطئه برای بازسازی این گروه است, عبدالله قرداش را به منظور نظارت بر روند بازسازی گروه داعش منصوب کرد.

این تغییر قدرت سبب گمانه زنی های زیادی در این باره شده که سرکرده این گروه تروریستی در حمله هوایی سال 2017 به شدت زخمی شده است.قرداش افسر سابق ارتش صدام است که به شدت به بغدادی 48 ساله نزدیک بود به ویژه زمانی که هر دو توسط نیروهای آمریکایی به سبب ارتباطشان با القاعده در بصره زندانی بودند.

ظریف: ترامپ خودش را به خواب زده/ چنگیز و اسکندر به ایران حمله کردند ولی ایران همچنان پابرجاست/ من درباره جزئیات پیشنهاداتی که مطرح شده با مکرون گفت‌وگو می کنم
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۶:۴۷

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/31/716651_352.jpg

وزیر امور خارجه ایران درباره خرید تسلیحاتی عربستان گفت: چنگیز و اسکندر به ایران حمله کردند ولی ایران همچنان پابرجاست. امنیت در خلیج فارس از طریق همکاری بین کشورهای منطقه امکانپذیر است.

وزیر خارجه کشورمان گفت: ضرب المثلی است که می گوید کسی که خودش را به خواب زده نمی توانی بیدار کنی و ترامپ خودش را به خواب زده است. اخیرا من در نیویورک بودم و از من درخواست شد که با ترامپ مذاکره کنم و گفته شد اگر دو هفته دیگر تحریم می شوی، مگر اینکه پیشنهاد مذاکره را بپذیری.

وزیر خارجه درباره دیدار فردا (جمعه اش) با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: در این مدت تماس های تلفنی بین ماکرون و روحانی برقرار بود و من روز جمعه با ماکرون و لودریان دیدار می کنم برای حرکت به سمت جلو و ما درباره روند اجرای برجام گفتگو می کنیم. معتقدیم برجام مذاکره شده و متنی هم تدوین شده که روشن است.

جهانگیری: عاملین ترور ۱۷ هزار ایرانی، منبع اصلی خبری کاخ سفید شده‌اند
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۵:۵۳

معاون اول رئیس جمهور گفت: همین تروریست ها به آمریکایی ها توصیه می کنند که اگر اندکی فشار تحریم ها را بیشتر کنید نظام جمهوری اسلامی فرو خواهد پاشید و مقامات ارشد آمریکایی چنان فریب اینها را خوردند که بارها به شکل علنی اعلام کردند ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نخواهد دید. دولت آمریکا بر همین اساس راهبرد عجیبی تحت عنوان فشار حداکثری و همه جانبه علیه ملت ایران را در پیش گرفت.

جهانگیری ادامه داد: امروز شاهد هستیم که آمریکا همه امکانات ماهواره ای و هوایی و دریایی خود را به کار گرفته تا یک نفتکش ایرانی را تعقیب کند و ببیند که نفتش را کجا می خواهد به فروش برساند. البته این اقدامات از سویی مایه خوشحالی است تا ملت ایران ببینند که آمریکایی ها برای مقابله با آنها به چه رذالتی افتاده اند.

تست پروازی "نسل جدید جنگنده کوثر" با موفقیت انجام شد
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۴:۲۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/31/716606_973.jpg

سردار قریشی معاون وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود از تست‌های پروازی اولیه نسل جدید جنگده کوثر خبر داد و گفت: این هواپیما در هفته‌های اخیر تست‌های آزمایش‌های پروازی را پشت سر گذاشته و در موعد مقرر خود رونمایی خواهد شد.

سردار قریشی طراحی هواپیماهایی همچون قاهر 313 و کوثر را نتیجه احساس نیاز گلوگاهی در حوزه هوایی ناشی از تحریم‌ها در حوزه دفاعی دانست و تصریح کرد: تمام مراحل طراحی هواپیماهایی همچون کوثر و قاهر بوسیله متخصصان داخلی که بیشتر آنها جوانان هستند انجام گرفته است.یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این هواپیماها موتور آنها یعنی همان موتور ملی اوج بوده که تمامی مراحل طراحی قطعات ریز و درشت آن بوسیله متخصصان صنعت دفاعی در داخل کشور انجام شده است.

ترامپ: من رهبر برگزیده برای مقابله با چین هستم
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۳:۴۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/31/716557_404.jpg

رئیس‌جمهور آمریکا در دفاع از آغاز جنگ تجاری علیه چین، مدعی شد که او برای مقابله با پکن برگزیده شده است. ترامپ گفت: کاری که من باید انجام دهم، مقابله اقتصادی با چین است، چون سال‌های سال است که دارد کلاه ما را برمی‌دارد. بیل کلینتون، جورج بوش و باراک اوباما و دیگران باید مدت‌ها پیش از من این کار را می‌کردند.

کدخدایی: اگر برخی انتشار مذاکرات شورای نگهبان نمی بینند شاید عینک دیگری لازم است
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۱:۴۷

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان طی یادداشتی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: در قضایای چند روز اخیر که متأسفانه برخی آتش بیار معرکه شده بودند، دیگرانی نیز با چشمان بسته چاره کار را در انتشار مذاکرات شورا دیدند.

وی در این یادداشت ادامه داد: غافل از اینکه این مذاکرات چند سالی است هم به صورت کاغذی و هم در پایگاه پژوهشکده منتشر می گردد. اگر برخی نمی بینند شاید عینک دیگری لازم است!

تایید بازداشت ۲ نماینده درخصوص اخلال در بازار خودرو
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۱:۴۶

لایو خبر - ۳۰ مرداد ۹٨

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: تا این لحظه مدارک لازم و اسناد مرتبط با بازداشت ۲ نماینده مجلس توسط قوه قضاییه به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نرسیده است.

وی افزود: هفته آینده و با تکمیل مدارک و اسناد تخلف و مباشرت آنها در برخی اقدامات، جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان برگزار خواهد شد.

روز گذشته فریدون احمدی و محمد عزیزی نمایندگان زنجان و ابهر به دلیل اخلال در بازار خودرو بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند اما با قرار وثیقه یک میلیاردی آزاد شدند.

«باور ۳۷۳» مشهور به «اس ۳۰۰ ایرانی» رونمایی شد
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۰:۳۳

سامانه موشکی پدافند هوایی برد بلند باور ۳۷۳ با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور و برخی فرماندهان عالیرتبه نیرو‌های مسلح رسما رونمایی شد. این سامانه می‌تواند همزمان تعداد ۳۰۰ هدف را شناسایی و تعداد ۶۰ هدف را ردگیری کرده و با ۶ هدف به طور همزمان درگیر شود.

سوریه کنترل «خان شیخون» را در دست گرفت
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۰:۳۳

ارتش سوریه پس از فرار تروریست‌ها از شهرک خان شیخون در حومه ادلب، وارد این شهرک راهبردی شد و کنترل کامل آن را در دست گرفت.

ظریف: وظیفه من دفاع از کشورمان است نه خودم
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۰:۳۳

وزیر خارجه در جمع ایرانیان مقیم نروژ عنوان کرد: خیلی ها به من می گویند چرا جواب توهین ها و دروغ هایی که در خصوص سیاست خارجی مطرح می شود را نمی دهی؟ پاسخ من یک کلمه است، وظیفه من دفاع از جواد ظریف و یا وزارت خارجه نیست، وظیفه من دفاع از جمهوری اسلامی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: اگر قرار باشد دفاع از جواد ظریف تبدیل به خطر برای جمهوری اسلامی شود، من نباید این کار را انجام دهم. حالا یک نفر، گروه، حزب و یک جریان خسارت ببیند و به ناحق خسارت ببیند، اما باید بدانیم که ما حقوق نمی گیریم که از خودمان دفاع کنیم. اگر قرار بود از خودمان دفاع کنیم، لازم نبود اسم خودمان را کارمند دولت بگذاریم. آن وقت وکیل خودمان می شدیم و از خودمان دفاع می کردیم.

به گزارش فارس، ظریف اضافه کرد: ما باید بفهمیم که اولویتمان چیست. اولویت ما این است که از خودمان دفاع کنیم؟ اولویتمان این است که از گروهمان دفاع کنیم؟ یا اینکه از صنفمان دفاع کنیم یا از کشورمان؟

فکر ریاست‌جمهوری از ذهن عارف پاک نشده
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۰:۳۲

عبدالله ناصری، چهره سیاسی اصلاح طلب می‌گوید: من و رضا خاتمی به دلیل شیوه مدیریت عارف از شورای عالی سیاستگذاری کنار رفتیم. او می گوید: باور خود من این است که هنوز بحث نامزد شدن و کاندیداتوری عارف برای ریاست جمهوری از ذهن ایشان و مشاوران‌ حلقه اولیه‌شان پاک نشده است.

ترفندهای شعبده باز «عصر جدید» چه بود؟
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۰:۳۱

خراسان نوشت: راز اجرای نهایی «سعید فتحی‌روشن» در برنامه فینال عصر جدید چه بود؟

انتخاب عکس غذا از بین برگه‌ها این یک ترفند قدیمی شعبده‌بازی است که شعبده‌باز چند کارت مختلف را نشان می‌دهد، در حالی که کارت‌های زیرین همه یک شکل هستند و هنگام چیدن کارت‌ها روی میز، کارت‌های متنوع را زیر دسته مخفی می کند و فقط کارت‌هایی با یک شکل رو قرار می‌گیرند که بیننده هرکدام را انتخاب کند، همان کارت مد نظر شعبده‌باز است!

باز کردن قفل صندوقچه در این شعبده هم از ترفند قفل جادویی استفاده شد. قفلی که مخصوص شعبده‌بازی است و فقط 2 رقم اول آن تاثیرگذار است (که در این تردستی همان اعداد 1 و 3 اول سال تولد است) و 2 رقم بعدی هرچه باشد، مهم نیست و قفل باز می‌شود!

انتخاب صفحه کتاب این هم ترفند قدیمی دیگری است که کتاب دو صفحه با یک شماره صفحه یکسان دارد و صفحه اولی که بیننده انتخاب می‌کند، قبلا با شیء برجسته‌ای (مانند چوب کبریت) مشخص شده و در ورق زدن کتاب همان صفحه می‌آید (به نوعی به بیننده همان صفحه القا می‌شود) و صفحه دوم واقعی است که بریده شده است و در مرحله بعدی باعث تعجب بیننده می‌شود! پیدا کردن دفترچه خاطرات با مشخصات شخص گل سر سبد اجرای فتحی روشن این بخش است که البته آسان‌ترین بخش آن هم بود چراکه دستیارش مشخصاتی را که داوران اعلام کرده بودند، درون دفترچه‌ای نوشته و آن را در نردبان جاسازی کرده بود.

هنگامی که شعبده‌باز جعبه را روی پله آخر نردبان گذاشت، دست درون آن می کند، ضلع پایینی جعبه که برای این کار طراحی شده را باز می کند و دفترچه دستیارش را از درون پله آخر نردبان برمی‌دارد که تمام مشخصات درون آن درست است، به جز سوتی دستیار در تخمین سال تولد فرد مد نظر! آگهی فوت ساخت این آگهی هم با یک پرینتر کنترل از راه دور جیبی و پرینت روی برگه‌ای که اطرافش بریده شده، کاری ندارد! به همین سادگی ولی با سرعت و مهارت و تمرین زیاد و البته دستیار ورزیده و مجری جودهنده (احسان علیخانی!)

آمریکا: نفتکش ایرانی به سوریه برود، برای توقف آن هرکاری انجام می‌دهیم
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۰:۳۰

در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، خبرنگاری درباره نفتکش ایرانی به نام "بوتینا کوئین" به مقصد سوریه پرسید که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما از این گزارش آگاهیم که نفتکش با این نام جالب به سمت سوریه در حرکت است. اورتاگس افزود: این نفتکش و همچنین گریس ۱ به طور مسلم نقض تحریم ها و همچنین کمک به رژیم اسد است. اما اینکه ما چه اقدامی انجام می دهیم، وزیر خارجه روز گذشته مطرح کرد.

بازخوانی پاسخ آیت الله هاشمی به آیت الله یزدی
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۰:۳۰

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سخن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ مطالب تند آقای یزدی علیه ایشان در سال‌های آخر عمر آقای هاشمی رفسنجانی و پاسخی که به آن مطالب تند دادند، برای این روزها که بار دیگر شاهد تندی‌های آقای یزدی هستیم، بسیار پندآموز است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی درباره مطالب تند آقای یزدی علیه ایشان گفته بود: «متاسفانه ایشان، براثر مشکلات جسمی گاهی دچار عصبانیت می‌شود و عجولانه اعلام نظر می‌کند. سال‌هاست که جواب من به آقای یزدی درخواست شفا برای ایشان است و ارسال سلام.»

آمریکا یک شهروند ایرانی را به نقض تحریم ها متهم کرد
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۰:۲۹

دادستان های فدرال آمریکا مدعی هستند، شهروند ۴۶ ساله ایرانی با خرید ماشین آلات پردازش فلزات از آمریکا و کانادا برای انتقال این ماشین آلات به یک شرکت در ایران از طریق امارات متحده عربی با فاکتورهای جعلی برنامه ریزی کرده بود.

۷۷۰ روستا در کرمان آب آشامیدنی ندارند
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۰:۲۹

به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمان براثر خشکسالی و برداشت بی رویه آاب از منابع زیرزمینی دسترسی به آب آشامیدنی و سالم دراین استان کم شده طوری که موجب شده تا در بخش آب فاصلاب روستایی۷۷۰ روستای فاقد آب آشامیدنی داشته باشیم.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۸:۲۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان