arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

هایکو ماس: با روسیه درباره حفظ برجام توافق داریم

وزیر امور خارجه آلمان گفت: از ایران می‌خواهیم تا برای کاهش تنش در تنگه هرمز تلاش کند، چراکه خطر وقوع یک درگیری نظامی ناخواسته کماکان وجود دارد. با روسیه درباره ضرورت حفظ برجام اتفاق نظر داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امورخارجه آلمان با تاکید بر اینکه ایران باید به کاهش تنش در تنگه هرمز کمک کند، گفت: با روسیه درباره ضرورت حفظ برجام اتفاق نظر داریم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان و سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه روز چهارشنبه در مسکو با یکدیگر دیدار کردند.

هایکو ماس پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: از ایران می‌خواهیم تا برای کاهش تنش در تنگه هرمز تلاش کند، چراکه خطر وقوع یک درگیری نظامی ناخواسته کماکان وجود دارد.

وی افزود: از آنجایی که تمام طرف‌ها می‌گویند خواهان جنگ نیستند، پیام ما به ایران این است که کاهش تنش در تنگه هرمز یک ضرورت است. در غیر این‌صورت، خطر وقوع یک مناقشه نظامی هنوز باقی است و تمام طرف‌ها باید مانع آن شوند.

همچنین حساب کاربری وزارت امورخارجه آلمان در توئیتر به نقل از هایکو ماس گزارش داد: ما با روسیه درباره ضرورت حفظ برجام اتفاق نظر داریم که این، به نفع تمامی طرف‌ها است.

به گزارش ایسنا، ایران همواره تاکید کرده است که امنیت خلیج فارس را کشورهای منطقه تامین می‌کنند و حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در این زمینه تنها ناامنی را زمینه‌سازی می‌کند.

نظرات بینندگان