arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
یادداشت وارده؛

تطهیر و تقدیس استعمار از سوی زیباکلام تا به کجا؟!

سالگرد ۲۸ مرداد امسال به صحنه ای برای تطهیر و تقدیس استعمار مبدل گردید، آقای دکتر زیبا کلام در سخنرانی به مناسبت ۲۸ مرداددر خانه اندیشمندان علوم انسانی نقل به مضمون ابراز کردند: «نفت ما ملی شد ؟! کدام نفت ؟ کجا نفت ما بود ؟ انگلیسهای بیچاره اومدند زحمت کشیدند و این نفت را پیدا کردند ؟ رزم ارا درست می گفت که ما قدرت ساخت آفتابه هم نداریم ، اساس ملی شدن نفت هم ما به رضاشاه و ماجرای قرارداد ۱۹۳۳ بود .»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدعلی بهمنی قاجار؛ پژوهشگر تاریخ: سالگرد ۲۸ مرداد امسال به صحنه ای برای تطهیر و تقدیس استعمار مبدل گردید، آقای دکتر زیبا کلام در سخنرانی به مناسبت ۲۸ مرداددر خانه اندیشمندان علوم انسانی نقل به مضمون ابراز کردند :

«نفت ما ملی شد ؟! کدام نفت ؟ کجا نفت ما بود ؟ انگلیسهای بیچاره اومدند زحمت کشیدند و این نفت را پیدا کردند ؟ رزم ارا درست می گفت که ما قدرت ساخت آفتابه هم نداریم ، اساس ملی شدن نفت هم ما به رضاشاه و ماجرای قرارداد ۱۹۳۳ بود .»

از این دست سخنان منحصر به دکتر زیباکلام نیست بلکه بلندگوهای متعددی، بام تا شام این ایده ها را تبلیغ می کنند ، بحث دیگر شاه و مصدق و حتی فراتر از آن دیکتاتوری و دموکراسی نیست ؟! موضوع سر راست مربوط به تقدیس و تطهیر استعمار است، در واکنش به سال ها شعارهای تند، واکنش های مختلفی بروز کرده است ، برخی مردم راه را در ترک ایران و پناه بردن به هرجهنم دره ای از ترکیه تا پاپوا گینه نو می بینند ، امروز در گوگل برای یک کار پژوهشی در زمینه حق تعیین سرنوشت کلمه تیمور شرقی را جستجو کردم و دیدم جستجوگر گوگل فورا ویزای تیمور شرقی را پیشنهاد داد ؟! یعنی مردم ما حتی در اندیشه مهاجرت به تیمور شرقی در ناکجا آباد هم هستند !؟ اما افزون بر توده مردم ، قوم گرایان نیز راه نجات و فلاح را در ملت سازی های کاذب و پاره پاره کردن ایران و ایجاد کشورهای ساختگی در درون ایران می بینند!

در کنار این دو ، گروهی از روشنفکران نیز به تطهیر و تقدیس استعمار می پردازند و راه نجات پیشنهادی شان ، استعمار و سرسپردگی کامل و هضم در غرب است ، اینان با پیراهن عثمان درست کردن از کمونیسم و چپ گرایی و مانور بر روی پیامدهای اندیشه های غرب ستیزانه امثال آل احمد و شریعتی، در تلاشند هر نوع ادبیات ملی و مستقل از غرب را که به نوعی به استقلال ایران از استعمار تکیه گند با انگ چپ بودن و پیروی از شریعتی و ال احمد ، از عرصه بیرون نمایند . این جا نقطه حساس و کانونی نبرد ملی گرایان استقلال اندیش ایرانی با استعمار پرستان است ، ایران دوستان باید همان طور که در برابر قوم گرایان میایستند در مقابل این ها نیز با همان منطق نیرومند ملی مقاومت نمایند، ما نه چپ هستیم نه کمونیست نه پیرو آل احمد ‌شریعتی بلکه از اینان جدا بوده و هستیم و خواهیم بود و آثاررافکار اینان را هم برای جامعه ایرانی مخرب می دانیم، اما ما طرفدار استقلال و تمامیت ارضی ایران و حاکمیت ملت ایران هستیم بدین معنا که همان گونه که با انزوای ایران و رادیکالیسم و هرگونه تندروی در خارج و داخل مخالف هستیم همان طور که منافع و مصالح ملی ایران را عالی تر از هر اندیشه و ایدیولوژی می دانیم و همان گونه که به ارزش های جهانشمول حقوق بشر پایبندی داریم ، همان طور نیز در مقابل استعمار و نفوذ و مداخله خارجی در امور داخلی ایران به شدت حساس هستیم ، ما با خود آگاهی تاریخی ، نقش استعمار بریتانیا در ایران را مخرب و خانمان برانداز دانسته ، سیاست های امپریالیستی و تجاوزکارانه ایالات متحده امریکا در ایران که در رخدادهای دردناکی از ۲۸ مرداد تا سقوط ایرباس ایرانی بر فراز خلیج فارس و حمله به نفت کش های ایرانی تا پاره کردن برجام نمود یافته است را به عنوان دشمنی با ملت ایران محکوم می نماییم ، ضمن این که به روسیه و چین و همسایگان عرب و ... نیز خوشبین نبوده و نیستیم ، ما بر این باوریم که ایران استوار بر هویت چند هزار ساله تاریخی خویش و با بهره مندی از همه امکانات بالقوه فرهنگی و هویتی خود از زبان فارسی و مذهب شیعه و بیش از صد سال جنبش ترقی خواهی و ... می تواند بدون استمداد از استعمار بر مشکلات خود فایق بیاید ، استعمار پدیده ای حقیقی بوده و آثار جنایتکارانه آن در سرتاسر آسیا و آفریقا و امریکا بدون هیچ عینک و لنزی قابل مشاهده است ، راهکار مناسب برای ایران ، اندیشه ملی مسالمت جویی است که آغوش خود را بر دوستی با همه جهان باز می نماید و در مقابل در برابر سلطه و استعمار محکم میایستد .

نظرات بینندگان