arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

تست پروازی "نسل جدید جنگنده کوثر" با موفقیت انجام شد

سردار قریشی معاون وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود از تست‌های پروازی اولیه نسل جدید جنگده کوثر خبر داد و گفت: این هواپیما در هفته‌های اخیر تست‌های آزمایش‌های پروازی را پشت سر گذاشته و در موعد مقرر خود رونمایی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سردار قریشی معاون وزیر دفاع از تست‌های پروازی اولیه نسل جدید جنگده کوثر خبر داد و گفت: این هواپیما در هفته‌های اخیر تست‌های آزمایش‌های پروازی را پشت سر گذاشته و در موعد مقرر خود رونمایی خواهد شد.

سردار قریشی طراحی هواپیماهایی همچون قاهر 313 و کوثر را نتیجه احساس نیاز گلوگاهی در حوزه هوایی ناشی از تحریم‌ها در حوزه دفاعی دانست و تصریح کرد: تمام مراحل طراحی هواپیماهایی همچون کوثر و قاهر بوسیله متخصصان داخلی که بیشتر آنها جوانان هستند انجام گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این هواپیماها موتور آنها یعنی همان موتور ملی اوج بوده که تمامی مراحل طراحی قطعات ریز و درشت آن بوسیله متخصصان صنعت دفاعی در داخل کشور انجام شده است.

سردار قریشی خاطرنشان کرد: علاقمندان به حوزه دفاعی می‌توانند از طریق واحد ارتباطات مردمی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طرح‌های خود را با هیئت رئیسه این وزارتخانه مطرح کنند. این طرح‌ها پس از بررسی بوسیله مجموعه‌های تحقیقاتی ودجا در صورت بدیع و قابل اجرا بودن مورد استقبال قرار گرفته است و با دعوت از صاحب طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون وزیر دفاع در خصوص توان پهپادی ایران نیز گفت: ما ورود به عرصه هواپیماهای بدون سرنشین را در میانه سال‌های دفاع مقدس آغاز کردیم و اکنون در این حوزه جزو پنج قدرت اول دنیا به حساب می‌آیم.

وی به علاقمندی بسیاری از کشورهای برای خرید پهپاد از ایران اشاره کرده و بیان کرد: بسیاری از فرماندهان نیروهای مسلح دیگر کشورها که از توان پهپادی ایران دیدن کرده‌اند به توان بالای ایران در این حوزه اذعان داشته‌اند و اکنون بسیاری از کشورها خواهان خرید این نوع از تجهیزات دفاعی از کشورمان هستند که البته ما با لحاظ مجوزهای صادره از سلسله مراتب نیروهای مسلح و در نظر گرفتن ملاحظات بین المللی در زمینه حفظ صلح، ثبات و امنیت در نقاط مختلف دنیا به برخی از کشورها این تجهیزات را صادر کرده و می‌کنیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان