arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

قیمت خودرو در بازار امروز پنج‌شنبه ۳۱ مرداد/ کاهش قیمت اندک برخی خودروها

محصولات ایران خودرو امروز در بازار با کاهش نسبی قیمت‌ها روبرو هستند. در طرف مقابل قیمت روز محصولات سایپا اغلب بدون تغییر باقی مانده و پراید هاپ‌بک حدود ۵۰۰ هزار تومان گران شده است. همچنین قیمت انواع MVM از سری محصولات مدیران خودرو و قیمت انواع جک از سری محصولات کرمان موتور، تغییری نسبت به روز‌های گذشته ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
فروشندگان محصولات ایران خودرو امروز کمی با مشتریان راه آمدند. طوری که تقریبا تمام خودرو‌های این کارخانه امروز در بازار با کاهش نسبی قیمت‌ها روبرو هستند. در طرف مقابل قیمت روز محصولات سایپا اغلب بدون تغییر باقی مانده و پراید هاپ‌بک حدود ۵۰۰ هزار تومان گران شده است. همچنین قیمت انواع MVM از سری محصولات مدیران خودرو و قیمت انواع جک از سری محصولات کرمان موتور، تغییری نسبت به روز‌های گذشته ندارد.  
 
قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۸
 
به نوشته فرارو امروز قیمت محصولات ایران خودرو اغلب روند کاهش دارد و نسبت به روز گذشته شاهد ارزانی نسبی در بین محصولات این کارخانه هستیم. به عنوان مثال قیمت روز سمند EF۷ که روز گذشته افزایش دو میلیونی را تجربه کرده بود، امروز سر جایش اولش برگشته و حتی ارزان‌تر شده. طوری که امروز سمند EF۷ حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش خود را از دست داده و در بازار با قیمت ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در طرف مقابل سمند LX نسبت به روز گذشته تفاوت قیمت خاصی ندارد و همچنان ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شود.

به گزارش فرارو قیمت روز پژو ۴۰۵ برای آخر هفته با کاهش نسبی روبرو است. هرچند این کاهش بسیار ناچیز است، اما می‌توان به آن امیدوار بود. امروز پژو ۴۰۵ GLX در بازار تقریبا ۳۰۰ هزار تومان ارزان شده و به ۷۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز کاهش قیمت کمتری را تجربه کرده و تنها ۱۰۰ هزار تومان پایین آمده است. این محصول در کارخانه ۶۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده، اما در بازار ۷۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود، یعنی ۱۱ میلیون بالاتر. این اخلاف قیمت برای پژو ۴۰۵ SLX خیلی بیشتر است. کارخانه معتقد است پژو ۴۰۵ SLX حدود ۶۸ میلیون تومان قیمت دارد، اما چند روزی است که این محصول در بازار روی قیمت ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ایستاده و ۱۵ میلیون بالاتر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود.  

انواع پژو ۲۰۶ امروز تا ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است. قیمت روز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار امروز به ۸۲ میلیون تومان رسیده و نسبت به روز گذشته حدود ۳۰۰ هزار تومان اختلاف دارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از این کاهش قیمت مستثنی نیست و حدود ۴۰۰ هزار تومان پایین آمده. طوری که امروز پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار با قیمت ۹۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار وضعیت مشابهی دارد و با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به ۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.  

امروز رانا تغییر قیمت خاصی نسبت به روز گذشته ندارد و همچنان ۷۸ میلیون تومان فروخته می‌شود. در طرف مقابل پژو پارس این کوتاهی را جبران کرده و در بازار با کاهش قیمت ۷۰۰ هزار تومانی روبرو شده است. طوری که قیمت روز پژو پارس به حدود ۹۵ میلیون تومان رسیده تا اختلاف آن با مرز ۱۰۰ میلیونی بیشتر شود.

دنا از قاعده کاهش قیمت محصولات ایران خودرو مستثنی نیست. امروز دنا معمولی تیپ ۲ حدود یک میلیون تومان ارزان شده و ۱۱۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. دنا پلاس توربو کمی فعال‌تر عمل کرده و با کاهش دو میلیون تومانی، امروز ۱۶۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. با این وجود باید توجه داشت که قیمت دنا در بازار تقریبا دو برابر قیمت مصوب کارخانه است.  
 

قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۳,۵۰۰,۰۰۰
۵۳,۵۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۷,۵۰۰,۰۰۰
۷۷,۵۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۷,۵۰۰,۰۰۰
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
 حاشیه بازار
پژو GLX 405
۷۳,۷۰۰,۰۰۰
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۵,۹۰۰,۰۰۰
۷۶,۰۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۸۳,۵۰۰,۰۰۰
۸۳,۵۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۵,۰۰۰,۰۰۰
۹۵,۷۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۸۲,۰۰۰,۰۰۰
۸۲,۳۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۷,۶۰۰,۰۰۰
۹۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۷,۵۰۰,۰۰۰
۹۷,۹۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۸۹,۹۰۰,۰۰۰
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۶۱,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۲,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
 
قیمت روز محصولات سایپا در بازار امروز پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۸
 
اغلب محصولات سایپا چند روزی است سر جایشان خشکشان زده و هیچ تغییری در قیمت آن‌ها شاهد نیستیم. برای مثال قیمت روز تیبا صندوق‌دار در بازار برای مدت‌ها روی ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باقی مانده و حدود ۹ میلیون بالاتر از قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شود. همچنین تیبا ۲ این روز‌ها ۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که حدود هفت میلیون بالاتر از قیمتی است که کارخانه مصوب کرده. قیمت روز ساینا چند روزی است که روی ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان توقف کرده. البته ساینا اختلاف خیلی کمی با قیمت مصوب دارد و در بازار تنها یک میلیون بالاتر از قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شود.

قیمت روز پراید امروز پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۸

امروز بعد از مدت‌ها طلسم قیمت پراید شکسته شد، اما نه به این معنی که فکر کنید ارزانی اتفاق افتاده، بلکه قیمت پراید هاچ‌بک امروز با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی همراه است و در بازار با قیمت ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. دیگر انواع پراید نسبت به روز‌های گذشته تغییری ندارند. پراید سایپا ۱۳۱ در بازار همچنان هفت میلیون بیشتر از قیمت مصوب و حدود ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و پراید وانت با اختلاف ناچیزی روی ۴۴ میلیون تومان ایستاده است.

قیمت روز محصولات سایپا امروز پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۸,۷۰۰,۰۰۰
۴۸,۲۰۰,۰۰۰
۳۹,۶۸۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۴,۲۰۰,۰۰۰
۴۴,۲۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۴۰,۲۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۵۱,۶۰۰,۰۰۰
۵۱,۶۰۰,۰۰۰
۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۷,۷۰۰,۰۰۰
۵۷,۷۰۰,۰۰۰
۵۰,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۶,۷۰۰,۰۰۰
۵۶,۷۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

قیمت محصولات کرمان موتور امروز پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۸
 
قیمت روز انواع جک از سری محصولات کرمان موتور امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی مانده. طوری که جک J۴ همچنان ۱۴۶ میلیون تومان و حدود چهار میلیون کمتر از قیمت مصوب کارخانه در بازار فروخته می‌شود. جک S۳ امروز در بازار ۱۸۷ میلیون تومان است و جک S۵ حدود ۲۷۴ میلیون تومان در بازار قیمت دارد. باید توجه داشته باشید که کارخانه کرمان‌موتور قیمت این ماشین را ۳۰۱ میلیون تومان در نظر می‌گیرد.

قیمت روز محصولات کرمان موتور امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰

 

قیمت روز محصولات مدیران خودرو امروز پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۸
 
امروز خبری از کاهش قیمت انواع MVM از سری محصولات مدیران‌خودرو نیست. MVM ۳۱۵ هاچ‌بک بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی مانده و در بازار با قیمت ۱۱۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. به طرز جالبی قیمت‌هایی که کارخانه مدیران خودرو برای محصولاتش در نظر می‌گیرد، بالاتر از قیمت کف بازار است. مثلا همین MVM ۳۱۵ هاچ‌بک در کارخانه ۱۴۰ میلیون تومان قیمت دارد. MVM X۲۲ اتوماتیک در بازار ۱۸۵ میلیون تومان فروخته می‌شود، اما کارخانه روی رقم ۱۹۵ میلیون تومان اصرار می‌کند. اختلاف قیمت بازار و کارخانه برای MVM X۲۲ دنده‌ای بیشتر است. طوری که می‌توان این ماشین را در بازار حدود ۱۴۴ میلیون تومان به صورت نقدی خرید، اما کارخانه آن را ۱۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌فروشد. این اختلاف قیمت در مورد MVM X۳۳ به اوج خود می‌رسد. با اینکه فعالان بازار خودرو قیمت روز MVM X۳۳ را ۲۰۳ میلیون تومان در نظر می‌گیرند، کارخانه قیمت این محصول را ۳۳ میلیون بالاتر یعنی ۲۳۶ میلیون تومان در نظر می‌گیرد.

قیمت روز محصولات مدیران خودرو امروز پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت روز بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
MVM ۳۱۵ هاچ‌بک
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰
 
نظرات بینندگان