arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

اتحادیه اروپا: اختلاف گروه هفت در خصوص ایران غیرسازنده است

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا با تصریح بر اینکه تنش میان اتحادیه اروپا و آمریکا غیرسازنده است گفت: از زمانی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد ما قادر نبوده‌ایم بر سر هیچ‌کدام از مسائل مربوط به پرونده ایران به پیشرفت دست پیدا کنیم. ما به اتحاد در میان اعضای گروه ۷ در خصوص ایران نیاز داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه هشدار داد اختلاف میان هفت کشور عضو گروه هفت (G7) در خصوص ایران غیرسازنده است و پیشرفت در خصوص توافق هسته‌ای را مختل می‌کند.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که در جمع خبرنگاران در بروکسل حضور داشت به شرط عدم افشای نام گفت: «ایران در حال اختلاف‌افکنی در گروه ۷ است. این، پارادوکس بزرگی است چون اتحادیه اروپا، آمریکا و همه ما در این هدف که ایران نباید به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود اشتراک‌نظر داریم.»

این مقام اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرده مسئله ایران از جمله مسائل خارجی است که اعضای گروه ۷ در جریان نشست خود که از روز ۲۴ اوت (۲ شهریورماه) آغاز می‌شود مورد بررسی قرار خواهند داد. او گفت این کشورها درباره آنچه به ادعای او «نقش غیرسازنده ایران در منطقه» است به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

مقام اتحادیه اروپا ضمن تأکید دوباره بر پایبندی این اتحادیه به توافق هسته‌ای برجام پایبند خاطرنشان کرد رایزنی‌ها در خصوص تهران دامنه‌ای فراتر از مسئله امنیت دریانوردی در تنگه هرمز خواهد داشت.

وی با تصریح بر اینکه تنش میان اتحادیه اروپا و آمریکا غیرسازنده است گفت: «از زمانی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد ما قادر نبوده‌ایم بر سر هیچ‌کدام از مسائل مربوط به پرونده ایران به پیشرفت دست پیدا کنیم.» او تأکید کرد: «ما به اتحاد در میان اعضای گروه ۷ در خصوص ایران نیاز داریم.»

در نشست سران کشورهای گروه هفت که از دو روز دیگر ( ۲ شهریورماه/۲۴ اوت) در شهر «بیاریتز» فرانسه آغاز می‌شود سران کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا و همچنین رئیس شورای اروپا حضور خواهند داشت. فرانسه ریاست فعلی این گروه را به عهده دارد.

نظرات بینندگان