arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

معاون رئیس جمهور: مردم از سال آینده بر دستگاه‌های اجرایی نظارت خواهند کرد

جمشید انصاری معاون رئیس جمهور گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای اینکه در رقابت باهم، در سطح بالاتری نسبت به شاخص‌های تعیین شده قرار بگیرند، سبب افزایش خدمات به مردم می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون رئیس جمهور گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای اینکه در رقابت باهم، در سطح بالاتری نسبت به شاخص‌های تعیین شده قرار بگیرند، سبب افزایش خدمات به مردم می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ جمشید انصاری، که در جشنوار شهید رجایی همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: از سال آینده تصمیم داریم نظارت سازمان یافته مردم بر دستگاه‌های اجرایی را عملیاتی کنیم چرا که این کار سبب بهبود عملکرد نظام اداری کشور می‎شود.

معاون رئیس جمهور، هدف از استقرار دولت را در سه برنامه اعمال حاکمیت به منظور رفع نیازهای مردمی، تامین امنیت، آرامش و احقاق حقوق عامه، فراهم کردن زمینه‌ها و امکانات برای توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف، دانست و خاطرنشان کرد:
هر چقدر دولت به این وظایف بهتر عمل کند، میزان رضایتمندی مردم از دولت نیز افزایش خواهد یافت.

انصاری، هفته دولت را فرصت مناسبی برای بیان مجموعه خدمات دولت دانست و افزود: مردم باید بدانند دولت چه کارهایی و با چه میزان هزینه را برای رفاه آنها انجام داده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، با اعلام اینکه جشنواره شهید رجایی با هدف ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در دو زمینه ارزیابی بر نحوه اجرا و پیشرفت برنامه‌ها و ارزیابی عملکرد، برگزار می شود، اظهار داشت: نظرسنجی مردمی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در 31 استان انجام شده است و هدف دولت این بوده تا بداند، مردم از رفتار و عملکرد کدام دستگاه اجرایی رضایت داشته و از کدام یک ناراضی‌ هستند.

وی افزود: در نتیجه ارزیابی و نظر سنجی مردمی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی، 41 درصد دستگاه‌های اجرایی دارای خدمات مناسب و 51 درصد عملکرد نا مناسب داشته‌اند.

لازم به ذکر است، بنابر اعلام اسکندر صیدایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در جشنواره شهید رجایی همدان، از بین دستگاه‌های اجرایی استان و بر اساس تقسیم‌بندی در پنج گروه، پنج دستگاه برتر در شاخص‌های عمومی و اختصاصی انتخاب و در این جشنواره معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مجموع 14 دستگاه، در یک رصد چند ماهه و کار کارشناسی دقیق انتخاب شدند، گفت: امسال علاوه بر این دستگاه‌ها، هفت مدیر استان که دارای خدمات ممتاز از حیث توسعه‌ای، برنامه‌ای، امنیتی، اجتماعی و عمرانی بودند نیز انتخاب شدند.

در این مراسم، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، شرکت آب و فاضلاب شهری استان، اداره کل بهزیستی استان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان به عنوان دستگاه‌های برتر در شاخص‌های عمومی و اختصاصی معرفی شدند.

شرکت آب‌منطقه‌ای استان، اداره کل امور مالیاتی استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در بخش دستگاه‌های برتر در رشد شاخص‌های اختصاصی و اداره کل استاندارد استان، اداره کل محیط زیست استان و اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در بخش دستگاه‌های برتر در رشد شاخص‌های عمومی انتخاب شدند.

اداره کل بنیاد مسکن استان، اداره کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اداره کل کمیتهامداد استان، دستگاه‌های برتر در شاخص ویژه معرفی شدند.

رئیس کل دادگستری استان، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان، مدیرکل اطلاعات استان، فرمانده انتظامی استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، معاون عمرانی استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز به عنوان برگزیدگان ممتاز استان معرفی شدند.

نظرات بینندگان