arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

مکرون: به طرح ترامپ هیچ امیدی ندارم

رئیس جمهور فرانسه گفت که به طرح رئیس جمهور آمریکا که به "معامله قرن" شهرت یافته است، هیچ امیدی ندارد. هیچ توافقی بدون مذاکره حاصل نمی شود. اسرائیلی ها و فلسطینی ها اراده لازم برای گفت و گو ندارند و از این رو معتقدم تا گفت وگوهای جدی صورت نگیرد، توافقی در کار نخواهد بود. نمی توان توافقی را به طرف هایی تحمیل کرد که حاضر به گفت و گو درباره ان نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "کان" رژیم صهیونیستی، گفت که به طرح رئیس جمهور آمریکا که به "معامله قرن" شهرت یافته است، هیچ امیدی ندارد.

به گزارش رویترز، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت: امیدهای خود را در مورد توافق صلح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از دست داده ام .

مکرون گفت: هیچ توافقی بدون مذاکره حاصل نمی شود. اسرائیلی ها و فلسطینی ها اراده لازم برای گفت و گو ندارند و از این رو معتقدم تا گفت وگوهای جدی صورت نگیرد، توافقی در کار نخواهد بود. نمی توان توافقی را به طرف هایی تحمیل کرد که حاضر به گفت و گو درباره ان نیستند.

رئیس جمهوری فرانسه خاطر نشان کرد: من دیگر منتظر طرح ترامپ نمی مانم اما به دنبال راهکار و پیشنهاد های جدید برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین ادامه خواهم داد.

چندی پیش نیز ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفته بود که احساس خوبی نسبت به طرح معامله قرن ندارد و مطمنا موجب بازگشت آرامش به منطقه نخواهد شد.

طرح معامله قرن که در نشست بحرین در ۵ تیرماه رونمایی شد، تلاشی در جهت تبدیل موضوع فلسطین به یک برنامه اقتصادی بوده و تمامی ریشه های سیاسی بحران در خاورمیانه را نادیده گرفته است.

جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ در کنار جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی سه معمار اصلی این طرح هستند.

این طرح که تا کنون ناکام مانده، با مخالفت گروه ها و احزاب فلسطینی رو به رو شده و مقامات ارشد فلسطین آن را یکسری وعده غیرعملی می دانند و معتقدند که رژیم صهیونیستی باید به اشغالگری پایان ببخشند که این خود، نخستین پیش شرط رونق و آبادانی‌ است.

گروه حماس که کنترل غزه را در دست دارد نیز در واکنش به این طرح، اعلام کرد: «فلسطین فروشی نیست».

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان