arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

ظریف برای دیدار با مکرون، عازم پاریس شد

وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر به سه کشور حوزه نوردیک، برای دیدار با رئیس جمهوری و وزیر خارجه فرانسه عازم پاریس شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف برای دیدار با مکرون عازم پاریس شدمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر به سه کشور حوزه نوردیک عازم پاریس پایتخت فرانسه شد. وی در سفر به فرانسه با رئیس جمهوری و وزیر خارجه این کشور دیدار ‌و گفت و گو می کند.  

وزیر امور خارجه در نشست خبری امروز با همتای نروژی خود در این باره گفت: به دنبال مذاکرات تلفنی چند هفته گذشته روسای جمهوری ایران و فرانسه به پاریس می‌روم. پیشنهادهایی از سوی رئیس جمهور فرانسه داریم.  تا حدودی زمینه مشترک داریم و باید این زمینه‌ها بیشتر شود.

ظریف یکشنبه این هفته در راس هیاتی سیاسی به فنلاند سفر کرد. وی دوشنبه شب در جمع ایرانیان مقیم سوئد سخنرانی کرد و همچنین روز گذشته با نخست وزیر، وزیر خارجه و رئیس مجلس آن کشور دیدار کرد.
وزیر امور خارجه ایران در سفر به سوئد، با «آندریاس نورلن» رئیس پارلمان این کشور دیدار و درخصوص موضوعات مختلف همکاری‌های دوجانبه بویژه همکاری‌ها و سفرهای پارلمانی بین ایران و سوئد و همچنین برجام و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو کرد.
ظریف پیش از این دیدار نیز در موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (سیپری/ SIPRI} به ایراد سخنرانی درخصوص مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.
رئیس دستگاه دیپلماسی با «مارگوت والستروم» وزیر امور خارجه سوئد دیدار و درخصوص موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله برجام، ضرورت تسریع در اجرای ساز وکار اینستکس، امنیت منطقه خلیج فارس، یمن و افغانستان گفت وگو و تبادل نظر کرد.
دیدار و گفت وگو با «کارل بیلت» نخست وزیر پیشین سوئد و از شخصیت‌های تأثیرگذار در اروپا و همچنین دیدار با «آن لینده» وزیر تجارت سوئد و مسؤول کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از دیگر برنامه‌های ظریف در جریان سفر به استکهلم بود.
ظریف در سفر به نروژ امروز با نخست وزیر، وزیر تجارت، صنعت و شیلات و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان