arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

جزئیات جدید از دلیل لغو حمله آمریکا به ایران: ترس عربستان، امارات و اسرائیل

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک جزئیات جدیدی از دلیل لغو حمله آمریکا به نقاطی در داخل ایران پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران منتشر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک جزئیات جدیدی از دلیل لغو حمله آمریکا به نقاطی در داخل ایران پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران منتشر کرده است.

پایگاه المانیتور نوشته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ارسال پیام‌هایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به کاخ سفید تصمیم خود برای حمله به سه نقطه در داخل ایران را لغو کرده است.

منابع دیپلماتیک گفته‌اند مقام‌های ارشد اطلاعاتی در خلیج فارس- ظاهراً مقام‌های اطلاعاتی امارات و عربستان سعودی- با عجله از واشنگتن خواسته‌اند حمله به ایران را متوقف کند.

این منابع مدعی شده‌اند کشورهای حاشیه خلیج فارس ابراز نگرانی کرده‌اند که ایران ممکن است در واکنش به حملات آمریکا، پاسخ قدرتمند خود را روانه آنها کند. آنها نمی‌خواستند به دلیل یک حمله نسبتاً جزئی آمریکا بهای بیش از حد پرداخت کنند.

این ارزیابی‌ها علاوه بر این ادعا می‌کنند که رژیم صهیونیستی هم پیام‌های مشابهی به کاخ سفید ارسال کرد و به همین دلیل بود که ترامپ در لحظه آخر نظرش را عوض کرد و از حمله منصرف شد.

نظرات بینندگان