arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸

نتانیاهو: در عراق و سوریه با ایران مقابله می کنیم

نتانیاهو پنجشنبه شب در گفت و گو با شبکه ۹ تلویزیون اسرائیل گفت: ایران پایگاه هایی را برضد اسرائیل در عراق، یمن، سوریه و لبنان ایجاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه لفاظی ها و قهرمان نمایی های انتخاباتی خود بار دیگر جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد.

به گزارش رسانه های فلسطینی، نتانیاهو پنجشنبه شب در گفت و گو با شبکه ۹ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: ایران پایگاه هایی را برضد اسرائیل در عراق، یمن، سوریه و لبنان ایجاد کرده است.

وی افزود: اسرائیل در عراق و مناطق مختلف از جمله سوریه با ایران مقابله می کند.

نتانیاهو پیش از این نیز در جریان سفر به اوکراین به طور غیر مستقیم مسئولیت حمله به پایگاه های بسیج مردمی عراق را برعهده گرفته بود.

وی در روزهای گذشته نیز گروه های مقاومت اسلامی در نوار غزه را به حمله گسترده تهدید کرده است.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجدد پارلمان رژیم صهیونیستی، نتانیاهو به قهرمان نمایی خود روی آورده است.

این درحالی است که گروه های مخالف وی در سرزمین های اشغالی بارها وی را فاقد جرات کافی برای اقدامی عملی و سخنان وی را تبلیغات انتخاباتی توصیف کرده اند.

انتخابات مجدد پارلمان رژیم صهیونیستی ماه آنیده میلادی (سپتامبر) شهریورماه برگزار می شود.

«یوزی مکلبرگ»، کارشناس مسائل خاورمیانه در اندیشکده انگلیسی «چتم هاوس» اواسط مردادماه نوشت: «جنگ طلب تر از نتانیاهو نمی شناسم چرا که او از لفاظی های جنگ طلبانه با ایران گذران زندگی می کند و هدفش از این کار فقط باقی ماندن بر سر قدرت است.»

وی در این باره افزود: «نتانیاهو که از سال ۲۰۰۹ میلادی بر سر قدرت است، عمدا به تنش با تهران دامن می زند تا همچنان بر سر قدرت بماند. فکر نمی کنم شخصی جنگ طلب تر از نتانیاهو وجود داشته باشد. زندگی او از جنگ طلب بودن با ایران می گذرد و کار و کاسبی نتانیاهو همین است. در واقع، اگر او همین طور به لفاظی های جنگ طلبانه اش ادامه دهد، شاید تبعات فاجعه باری برای خاورمیانه رقم بخورد.»

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان