arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸

نخستین آزمون استراماچونی در تبریز/ دربی خوزستان با چاشنی انتقام

سه دیدار از هفته نخست لیگ برتر امروز برگزار می‌شود که در مهمترین بازی استقلال در تبریز به مصاف ماشین‌سازی خواهد رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، هفته نخست لیگ برتر روز گذشته با انجام چهار بازی پیگیری شد و طبق برنامه سه دیدار دیگر از این رقابت‌ها امروز (جمعه ١ شهریور ١٣٩٨) در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد. پیش از این قرار بود شاهین بوشهر و سپاهان نیز امروز به میدان بروند که به علت ناقص ماندن ورزشگاه خانگی شاهین، بازی به روز شنبه موکول شد.

ماشین‌سازی‌تبریز – استقلال / ورزشگاه بنیان دیزل تبریز – ساعت: ١٨:٠٠

مهمترین بازی امروز در تبریز و با رویارویی دو تیم ماشین سازی و استقلال برگزار می‌شود. ماشین‌سازی با کادرفنی جدید و بومی خود کار را آغاز و بازیکنان باسابقه و جوان تیم‌های لیگ برتری را جذب کرد تا برخلاف فصل گذشته حضور موفقی در مسابقات داشته باشد.

رسول خطیبی به علت تاخیر در شروع مسابقات، توانست بخشی از مشکلات تیمش را را برطرف کند اما در روزهای باقی مانده تا شروع مسابقات با جدایی خالد شفیعی و چند بازیکن دیگر مواجه شد تا در نهایت برای دیدار با استقبال در خط دفاعی و خط حمله با مشکلاتی رو به رو شود.

خالد شفیعی چند روز قبل از جمع ماشین سازان جدا شده و مسیح زاهدی نیز با پای مصدوم از تراکتور به جمع ماشین سازان برگشته است تا دو یار اصلی خطیبی مقابل استقلال حضور نداشته باشند و در خط حمله نیز تک مهاجم این تیم عیسی کامارو به تازگی به ماشین سازی ملحق شده است و احتملا شرایط بازی نخواهد داشت.

برای این دیدار ماشین سازی هواداران خودش و تیم همشهری را در اختیار دارد و می تواند در بنیان دیزل که استانداردهای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را اجرا کرده، میزبانی کند و می‌تواند با توقف کردن استقلال گام بزرگ را در شروع مسابقات بردارد.

در سوی دیگر این میدان، استراماچونی به همراه استقلال اولین تجربه لیگ برتری خود را پشت سر می‌گذارد و برای حضور در کورس قهرمانی و جلب توجه هواداران در نخستین بازی لیگ برتر نیازمند کسب سه امتیاز است.

در چند روز گذشته حواشی مختلف پیرامون استقلال و سرمربی ایتالیایی‌اش وجود داشت که در نهایت با اتفاقات خوبی در استقلال مواجه شد و اکنون استقلال به شرایط خوب و ایده‌آلی رسیده و به گفته کادرفنی تنها جذب یک مهاجم خارجی دیگر باقی مانده که این موضوع هم در دست مدیریت استقلال است.

با توجه به فصل نقل و انتقالات پر رفت‌وآمد در استقلال، هنوز ترکیب اصلی این تیم مشخص نشده و همه در انتظار نخستین ترکیب استقلال زیر نظر استراماچونی هستند ولی آبی‌ها برای بازی نخست سیاوش یزدانی را به دلیل محرومیت و میلیچ، میلاد باقری، رضا آذری و سینا خادم‌پور را به دلایل فنی در اختیار ندارد.

شیخ دیاباته، مهاجم آفریقایی استقلال که آمار قابل قبولی در فصل آماده‌سازی داشت، مصدومیت را پشت سر گذاشته و به تمرینات گروهی ملحق شده است و شاید جزو نفرات اصلی استقلال باشد.

در پی نقل و انتقالات استقلال، سید مهدی رحمتی جای خود را به سید حسین حسینی داده است. بیشترین تحولات استقلال در دفاعی بود و این تیم بیش از ۵ بازیکنش را از دست داده و به جز دانشگر تقریبا همه چهره‌ها جدید هستند و دیگر خبری از حضور منتظری، چشمی، حیدری، سهرابیان و ... نیست.

باید دید با توجه به وضعیت موجود استراماچونی چه ترکیبی برای این دیدار انتخاب خواهد کرد.

پیکان - شهر خودرو/ ورزشگاه شهدای شهر قدس – ساعت: ١٩:١٠

دومین بازی امروز را استاد و شاگرد در شهر قدس برگزار می کنند و احتمالا تماشاگر چندان زیادی هم برای تماشای این بازی به ورزشگاه نخواهد رفت.

حسین فکری در نشست خبری قبل از بازی به بازی دوستانه تیمش مقابل شهرخودرو قبل از شروع فصل اشاره کرد و گفت که به علت برگزاری این دیدار شناخت خوبی از حریف دارد.

پیکان با تمدید قرارداد حسین فرکی خیلی زود وارد فصل نقل‌وانتقالات شد و مراحل آماده‌سازی را به سرعت طی کرد و با آمادگی کامل به مصاف یکی از مدعیان قهرمانی و نمایندگان آسیایی فوتبال ایران می رود.

یحیی گل محمدی با مالکان جدید شهرخودرو ماه‌های پرخبری را سپری کرد و در نهایت یک تیم مدعی آماده فصل جدید شده است. مهمترین بمب شهرخودرو حفظ یحیی گل‌محمدی به واسطه عقد قرارداد زودهنگام بود که جلوی انتقال این مربی به پرسپولیس و گرفتن جای برانکو را گرفت تا اکنون این تیم با جذب بازیکنان با کیفیت نظیر مهدی رحمتی و سروش رفیعی برای حضور قدرتمند در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آماده شود.

شهرخودرو برای حضور در کورس قهرمانی می‌تواند از فرصت خوب نبود تماشاگر در تهران استفاده کند اما این تیم دو هافبک کلیدی خود یعنی سروش رفیعی را به علت محرومیت و امین قاسمی‌نژاد را به علت مصدومیت ندارد.

فولاد - صنعت نفت آبادان/ ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان – ساعت ٢٠:١٥

جواد نکونام با تیم جدیدش که زودتر از هر تیمی فصل نقل و انتقالات را آغاز کرده، در خوزستان میزبان رقیب هم استانی است و یک دیدار حیثیتی را برابر آبادانی‌ها برگزار می‌کند.

نکونام توانسته تیمی یک دست و منسجم را آماده لیگ برتر کند که در آخرین بازی‌های تدارکاتی خود توانست پرسپولیس را هم شکست دهد و در هشت بازی تدارکاتی خود قبل از رقابت‌ها یک گل دریافت کرده و فوتبال تدافعی را به خوبی فرا گرفته است.

نکونام در دربی خوزستان فقط فرزاد جعفری را در اختیار ندارد اما می‌تواند در ورزشگاه شهدای فولاد انتقام بازی فصل گذشته را از صنعت نفت بگیرد و تلافی کند.

صنعت نفت آبادان هم در فصل نقل و انتقالات شرایط خوبی را تجربه کرد و با پر کردن جای پائولو سرجیو با دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق فولاد، مهیای فصل جدید لیگ برتر شده است.

صنعت نفت در نقل و انتقالات روزهای آرامی را سپری کرد و چند بازیکن اهوازی و سابقه دار لیگ برتری را جذب کرد تا آماده شروع لیگ برتر شود و نتایجی بهتر از فصل گذشته را کسب کند.

اسکوچیچ برای پیدا کردن جایگاهی مناسب در بین هواداران تیمش می تواند روی پیروزی و یا موفقیت در این بازی حساب کند.

*بازی باقی مانده از هفته نخست

شاهین بوشهر - سپاهان/ ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر - ساعت: ۲۰:۱۵

نظرات بینندگان