arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸

کره شمالی: آماده گفت و گو یا رویارویی با آمریکا هستیم

وزیر خارجه کره شمالی گفت که پیونگ یانگ آماده گفت و گو یا رویارویی با ایالات متحده است و به واشنگتن هشدار داد ادامه تحریم ها یک محاسبه اشتباه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه کره شمالی گفت که پیونگ یانگ آماده گفت و گو یا رویارویی با ایالات متحده است و به واشنگتن هشدار داد ادامه تحریم ها یک محاسبه اشتباه است.

به گزارش تلویزیون دولتی چین، «ری یونگ هو» روز جمعه، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا را به انداختن "سایه های تاریک" بر سر مذاکرات آمریکا و کره شمالی متهم و ادعا کرد پمپئو بیشتر به دنبال اجرای سیاست های خود است تا سیاست خارجی فعلی ایالات متحده.

این دیپلمات ارشد کره شمالی هشدار داد چنانچه آمریکا بر سر مواضع خصمانه خود بماند، پیونگ یانگ برای مدت طولانی "بزرگترین تهدید" برای واشنگتن خواهد ماند.

مذاکرات میان پیونگ یانگ و واشنگتن از زمان نشست دوم بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هانوی در اسفند ۱۳۹۷ بدون توافق متوقف شده است.

دو طرف در ماه خرداد ۱۳۹۸ مجدداً با هم ملاقات کردند و به توافق رسیدند که گفت و گوهای سطح کار را دوباره آغاز کنند، اما این گفت و گوها هنوز آغاز نشده است.

اظهارات وزیر خارجه کره شمالی در شرایطی است «کیم هیون چانگ» مشاور امنیت ملی کره جنوبی روز گذشته (پنجشنبه) بعد از دیدار با «استفان بیگان» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی که به سئول سفر کرده بود گفت انتظار می‌رود مذاکرات آمریکا و کره شمالی پیرامون خلع‌سلاح شبه‌جزیره کره به زودی از سر گرفته شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان