arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸

شرکت آب لرستان: بوی گل و لای سیل در سطح پلدختر مردم را آزار می‌دهد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بوی گل و لای و رسوبات بر جامانده از سیل در سطح شهر پلدختر شهروندان را آزار می‌دهد. او اظهار کرد: رسوبات فوق ترکیبی از مارن، سیلت و خاک رس هستند که با فاضلاب، کودهای حیوانی به کار رفته در زمین‌های کشاورزی بالادست، زباله‌ها و شیرابه‌های آنها، سرریز چاه‌های دستشویی منازل داخل شهر که در اثر سیلاب پر شده و سرریز کرده بود، آلاینده‌ها و به ویژه گاز مایع پلی‌اتیلن و مواد نفتی آغشته شده و در این مدت ماهیت کاملاً لجنی پیدا کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بوی گل و لای و رسوبات بر جامانده از سیل در سطح شهر پلدختر شهروندان را آزار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، رضا میرزایی در جمع خبرنگاران در خصوص علت بوی بد رسوبات به جا مانده از سیل ۱۲ فروردین ماه در شهر پلدختر، اظهار کرد: رسوبات فوق ترکیبی از مارن، سیلت و خاک رس هستند که با فاضلاب، کودهای حیوانی به کار رفته در زمین‌های کشاورزی بالادست، زباله‌ها و شیرابه‌های آنها، سرریز چاه‌های دستشویی منازل داخل شهر که در اثر سیلاب پر شده و سرریز کرده بود، آلاینده‌ها و به ویژه گاز مایع پلی‌اتیلن و مواد نفتی آغشته شده و در این مدت ماهیت کاملاً لجنی پیدا کردند.

وی افزود: متاسفانه تمام زباله‌ها و نخاله‌های شهرها و روستاهای بالادست در داخل بستر رودخانه یا داخل آبراه‌های مشرف به رودخانه اصلی، تخلیه می‌شوند که در اثر بارش‌ها و جریان سیلاب بی‌سابقه اخیر به داخل شهر پلدختر حمل و پس از برخورد با موانع طبیعی و مصنوعی داخل شهر رسوب کردند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در جریان سیل اخیر به زیر آب رفته و به شدت تخریب و آسیب دیدند که بخش عمده آنها در حوضه آبریز و حاشیه رودخانه کشکان و سرشاخه‌های آن قرار دارند، بیان کرد: در اثر سیل اخیر خاک زراعی و لایه سطحی این اراضی که حاوی فضولات و کودهای حیوانی بوده که شسته شده به وسیله سیلاب حمل و در شهر پلدختر رسوب کرده‌اند که معمولاً دارای بوی بدی هستند.

میرزایی گفت: در شب ۱۲ فروردین‌ماه خط انتقال ۲۰ اینچ گاز مایع پلی اتیلن در داخل بستر رودخانه کشکان در حد فاصل روستاهای بابازید و گل گل و در فاصله ۱۰۰ متری ایستگاه پمپاژ واشیان شکسته شد و قدرت انفجار و شعله‌های آتش به حدی بود که اهالی روستاهای گل‌گل، بابازید، خرسدر، پران پرویز و وره زرد روستاها را تخلیه و کیلومترها منازل خود را رها کردند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان با اشاره به اینکه علاوه بر اینکه موج انفجار باعث شکسته شدن دیواره حفاظتی ایستگاه پمپاژ واشیان و تلاطم سیلاب ناشی از انفجار، باعث ورود سیلاب به ایستگاه پمپاژ و تخریب آن شد، خاطر نشان کرد: گاز مایع پلی اتیلن در داخل رودخانه تخلیه و به همراه سیلاب و رسوبات وارد شهر پلدختر شد که بخش زیادی از بوی رسوبات داخل شهر مربوط به گاز مایع پلی اتیلن و مواد نفتی است، که در داخل رسوبات نیز مواد نفتی کاملاً قابل رویت است.

نظرات بینندگان