arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸

فیس بوک بیش از 200 حساب های جعلی در میانمار را مسدود کرد

شرکت فیس بوک برای بار چهارم تعداد زیادی از حساب های جعلی در میانمار را مسدود کرد. به نظر می رسد هدف از این کار کاهش آسیب به مردمی است که تحت تاثیر حساب های جعلی قرار می گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت فیس بوک برای بار چهارم تعداد زیادی از حساب های جعلی در میانمار را مسدود کرد. به نظر می رسد هدف از این کار کاهش آسیب به مردمی است که تحت تاثیر حساب های جعلی قرار می گیرند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک حساب های میانمار را به دلیل "رفتار غیرمجاز هماهنگ" حذف کرده است. این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که بیش از 200 حساب ، گروه و صفحه از میانمار به دلیل گمراه کردن کاربران در مورد هویت و هدفشان حذف کرده است.

مدتی پیش فیس بوک مورد انتقاد قرار گرفت که چرا درباره حساب های نفرت پراکن که موجب قتل عام جنایی در میانمار علیه روهینگیایی ها شده بود کاری انجام نداده بود و بی تفاوت مانده بود.درواقع بسیاری از افراد معتقدند که همین بی تفاوتی فیس بوک و رواج شبکه های جعلی وابسته به دولت میانمار باعث تشدید کشتار مسلمانان روهینگیا شده بود.

بر این اساس فیس بوک چهارمین موج حذف شبکه ای حساب های جعلی در میانمار را آغاز کرده است. این غول شبکه های اجتماعی اعلام كرد كه برخی از این حسابها به افراد مرتبط با ارتش میانمار وابسته بوده اند. بر اساس گزارش ها این حساب ها شامل مواردی مثل ترویج جرائم، روابط قومی، سرگرمی و ارتش می شود.

ناتانیل گلیچر، رئیس سیاست امنیت سایبری در فیس بوک، در یک پست وبلاگی در این خصوص گفت: "ما در حال پیشرفت هستیم تا این سوءاستفاده ها را در فیس بوک ریشه کن کنیم ، اما همانطور که قبلاً گفتیم ، این یک چالش مداوم است."

به طور کلی ، این شرکت 89 حساب فیس بوک ، 107 صفحه فیس بوک ، 15 گروه فیس بوک و پنج حساب اینستاگرام را از میانمار حذف کرده است.

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان