arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
زد دی نت:

چرا مدیران فیس بوک در قبال سرقت اطلاعات کاربران توسط کمبریج آنالیتیکا کاری نکردند؟

گزارش هایی جدید از منابع آگاه شرکت فیس بوک حکایت از آن دارند که مدیران فیس بوک از چهار سال پیش نگرانی هایی درباره کمبریج آنالیتیکا داشته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش هایی جدید از منابع آگاه شرکت فیس بوک حکایت از آن دارند که مدیران فیس بوک از چهار سال پیش نگرانی هایی درباره کمبریج آنالیتیکا داشته اند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک نگران بود که کمبریج آنالیتیکا احتمالاً در سپتامبر 2015 از داده های شبکه های اجتماعی این شرکت سوءاستفاده کند. این تقریباً سه ماه قبل از این بود که این شرکت مشاوره اطلاعات شخصی كاربران را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریكا به دست آورد.

این اطلاعات از خلال بررسی ایمیل هایی به دست آمده که توسط معاون مشاور عمومی فیس بوک پل گروال ارسال شده بود. بر اساس این مکاتبات که از سپتامبر 2015 آغاز می شود و تا فوریه 2016 ادامه می یابد ، اطلاعاتی تازه از زمان آگاه شدن کارمندان فیس بوک از مشکلات احتمالی در مورد نحوه استفاده کمبریج آنالیتیکا به دست آمده است.

سه ماه بعد از همین اطلاع رسانی های داخلی در فیس بوک بود که گاردین رسوایی کمبریج آنالیتیکا را انتشار داد و اعلام کرد این شرکت با استفاده از داده های فیس بوک ده ها میلیون نفر در  فیس بوک در تلاش بود ه در کارزار انتخاباتی ایالات متحده مداخله کند.

تقریباً دو سال و نیم بعد از اولین نگرانی ها ، گزارش شد که کمبریج آنالیتیکا تقریباً اطلاعات 87 میلیون حساب را دریافت کرده است که از طریق برنامه ای به نام thisisyourdigitallife  که ظاهراً پیش بینی های شخصیت را ارائه می داد ، جمع آوری شده است. این برنامه که توسط یک مدرس دانشگاه کمبریج به نام الکساندر کوگان تهیه شده است ، درخواست دسترسی به پروفایل های فیس بوک کاربران ، مکان های آنان، آنچه را که در این سرویس دوست دارند و داده های دوستانشان را دارد. طبق گزارش ها ، کمبریج آنالیتیکا برای ساختن پروفایل های کاربران و دوستانشان ، این اطلاعات را ضبط کرد ، که برای تبلیغات سیاسی هدفمند در کارزار رفراندوم Brexit در انگلستان ، و همچنین توسط تیم ترامپ در جریان انتخابات آمریکا در سال 2016 استفاده شد.

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان