arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸

کره شمالی شلیک دو پرتابه جدید را تایید کرد: با نظارت کیم، یک موشک انداز بسیار بزرگ آزمایش کردیم

کره شمالی با تایید شلیک دو پرتابه جدید در صبح روز گذشته (شنبه) اعلام کرد این آزمایش ها در واقع آزمایش یک موشک انداز بسیار بزرگ و چند گانه جدید با نظارت و مدیریت «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره شمالی با تایید شلیک دو پرتابه جدید در صبح روز گذشته (شنبه) اعلام کرد این آزمایش ها در واقع آزمایش یک موشک انداز بسیار بزرگ و چند گانه جدید با نظارت و مدیریت «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بوده است.

«کی سی ان ای» خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه گزارش کرد رهبر کره شمالی که بر آزمایش موفقیت آمیز این موشک انداز جدید نظارت داشته تاکید کرده است توسعه تسلیحات جدید راهبردی و تاکتیکی با هدف کاهش فشارها و تهدیدهای دشمن یک اصل ضروری است.

«کیم جونگ اون» همچنین با اشاره به اینکه این سامانه بزرگ و فوق العاده توسط متخصصان جوان بومی طراحی شده است سازندگان این سکوی موشکی را ثروت واقعی کره شمالی معرفی کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز گذشته در بیانیه ای با تایید اینکه کره شمالی دو موشک جدید به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است اعلام کرد موشک ها ساعت ۶:۴۵ و ۷:۲ دقیقه صبح از شهر سوندونک واقع در استان هامگ‌یونگ به سوی دریای شرقی شلیک شده است.

ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد هر دو موشک حدود ۳۸۰ کیلومتر برد داشتند و با حداکثر ارتفاع ۹۷ کیلومتر و حداکثر سرعت آن در حدود ۶.۵ ماخ پرواز کردند.

شلیک های روز شنبه کره شمالی هفتمین دور آزمایش های موشکی این کشور از ۲۵ ژوئیه سال جاری تا کنون بود یعنی از زمانی که پیونگ یانگ سکوت ۱۷ ماهه را شکست و در اعتراض به رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی، دست به آزمایش سلاح های جدید زد.

رزمایش دو هفته ای مشترک کره جنوبی و آمریکا اوایل هفته گذشته به پایان رسید و امیدواری ها برای متوقف کردن پرتاب های موشکی کره شمالی و از سرگیری مذاکرات تسلیحات هسته ای بین واشنگتن و پیونگ یانگ را افزایش داد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته بود به محض پایان یافتن این رزمایش ها مذاکرات هسته ای با آمریکا را از سر خواهد گرفت.

دولت ژاپن نیز برای نخستین بار شلیک این موشک‌ها را اعلام و نوع آن را بالستیک عنوان کرد.

در واشنگتن نیز یک مقام ارشد دولت آمریکا اظهار داشت این کشور از جدیدترین پرتاب های موشکی کره شمالی آگاه است و با همکاری همپیمانان خود از نزدیک وضعیت را رصد می کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان