arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸

رزمایش کره جنوبی در جزایر مورد مناقشه با ژاپن آغاز شد

با بالا گرفتن اختلافات ژاپن و کره جنوبی، رزمایش نظامی دو روزه کره جنوبی در جزایر محل مناقشه با ژاپن، از امروز یکشنبه آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با بالا گرفتن اختلافات ژاپن و کره جنوبی، رزمایش نظامی دو روزه کره جنوبی در جزایر محل مناقشه با ژاپن، از امروز یکشنبه آغاز شد.

به گزارش یونهاپ، این رزمایش با مشارکت نیروی دریایی، هوایی و ارتش کره جنوبی و با استفاده از ناوهای جنگی و هواپیماها در اطراف جزایری که کره جنوبی «دوکدو» و ژاپن «تاکه شیما» می‌خواند آغاز شد.

این رزمایش معمولا هر دو سال یکبار در ماه های ژوئن و دسامبر و با هدف جلوگیری از نفوذ احتمالی نیروهای خارجی در این جزیره و آبهای اطراف آن برگزار می شود.

یک مقام نیروی دریایی ارتش کره جنوبی گفت: با توجه به اهمیت و اندازه این رزمایش، ارتش آن را «تمرین دفاع از قلمرو دریای شرقی» نامگذاری کرده است تا عزم خود را برای دفاع از قلمروهای کشور در دریای شرقی از جمله دوکدو نشان دهد.

کره جنوبی این رزمایش را از سال ۱۹۸۶ میلادی تا کنون سالانه برگزار کرده است از سال ۲۰۰۳ میلادی به این طرف نیز برخی اوقات دوبار در سال چنین رزمایشی را برگزار کرده است.

سئول از زمان آزادسازی این جزیره از استعمار ژاپن در سال ۱۹۴۵، کنترل جزایر شرقی کشور را در دست داشته است اما ژاپن نیز همواره ادعای مالکیت کره جنوبی بر دوکدو را رد کرده است.

در ابتدای ماه جاری، کره جنوبی اعتراض خود را نسبت به الحاق این جزایر به عنوان جزایر مورد مالکیت توکیو در نقشه بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نشان داد.

روابط اخیر سئول و توکیو پس از آنکه ژاپن کره جنوبی را از لیست شرکای تجاری مورد اعتماد خود در اوایل این ماه حذف کرد به سطح پایینی سقوط کرده است.

وزارت خارجه ژاپن هم در نخستین واکنش به برگزاری این رزمایش، آن را غیرقابل‌پذیرش عنوان کرد و اعلام کرد این جزایر بخشی از تمامیت ارضی ژاپن هستند.

در یک ماه گذشته ابتدا ژاپن، کره جنوبی مقابل را از لیست شرکای تجاری قابل اعتماد حذف کرد و بعد، کره جنوبی نیز از توافق تبادل اطلاعات نظامی با توکیو خارج شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان