arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸

کرملین: هماهنگی امور جهان بدون هند و چین بی معنی است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در اظهارنظری غیرمستقیم در خصوص برگزاری نشست گروه هفت در فرانسه بدون حضور روسیه اعلام کرد: هماهنگی موثر امور سیاسی و اقتصادی جهان بدون مشارکت هند و چین بی معنی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کرملین: هماهنگی امور جهان بدون هند و چین بی معنی استدمیتری پسکوف که عصر روز یکشنبه در خصوص احتمال همکاری دوباره روسیه با گروه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به «جی 7» با خبرگزاری دولتی تاس گفت وگو می کرد افزود: هر نوع همکاری باید هدف نهایی داشته باشد ضمن اینکه بدیهی است هماهنگی در عرصه های سیاسی و اقتصادی با مشارکت کشورهای بزرگ موثرتر خواهد بود.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه صبح امروز نیز در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر دعوت احتمالی از ولادیمیر پوتین برای شرکت در نشست سال آینده گروه هفت در آمریکا اظهار داشت: کرملین در صورت دریافت درخواست رسمی این موضوع را بررسی خواهد کرد.

نشست فعلی گروه هفت که از کشورهای کانادا ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، ژاپن ، انگلستان و ایالات متحده تشکیل شده از روز گذشته در فرانسه آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد.

این گروه در سال ۱۹۹۷ با پیوستن روسیه به این باشگاه به گروه هشت تغییر نام داد با این حال، به دنبال تغییرات در اوکراین در سال ۲۰۱۴ که منجر به بحران در روابط روسیه با کشورهای غربی خود شد، سایر اعضای گروه هشت تصمیم به اخراج روسیه از این گروه گرفتند و نام گروه هشت به گروه هفت دوباره تغییر یافت.

ریاست دور اخیر اجلاس گروه هفت را که از ۲۴ تا ۲۶ آگوست (دوم تا چهارم شهریور) برگزار می شود، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برعهده دارد.

نخستین روز نشست رهبران کشورهای «گروه ۷» که به بررسی مسائل امور خارجه و امنیتی می پردازد، پشت درهای بسته برگزار شد.

واشنگتن پیشنهاد ائتلاف بین المللی دریایی را در تنگه هرمز ارائه کرده و نخست وزیر ژاپن در این اجلاس مواضع دیپلماتیک خود را در این مورد توضیح خواهد داد.

پیش بینی می شود که موضوع آزمایش ها و پرتاب های موشکی کره شمالی نیز در دستور کار اجلاس «گروه ۷» قرار گیرد.

در روز دوم، رهبران گروه هفت قرار است درباره اقتصاد جهانی و مناقشات تجاری بین ایالات متحده و چین، گفت وگو کنند.

انتظار می رود این نشست به دلیل اختلافات بین ایالات متحده و کشورهای اروپایی در مورد موضوعاتی مانند تجارت آزاد، ایران و تغییرات آب و هوا بدون بیانیه نهایی پایان یابد.

نظرات بینندگان