arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

ائتلاف الفتح: حمله اسراییل به حشد شعبی اعلام جنگ به عراق است

ائتلاف (فراکسیون) پارلمانی الفتح حمله امروز هواپیماهای رژیم صهیونیستی به مقر الحشد الشعبی را به منزله اعلام جنگ به عراق دانست و خواستار پایان کنترل آسمان عراق توسط آمریکا شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ائتلاف (فراکسیون) پارلمانی الفتح حمله امروز هواپیماهای رژیم صهیونیستی به مقر الحشد الشعبی را به منزله اعلام جنگ به عراق دانست و خواستار پایان کنترل آسمان عراق توسط آمریکا شد.

فراکسیون الفتح در پارلمان عراق به رهبری "هادی العامری" در بیانیه یکشنبه شب خود تاکید کرد: تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به انبارهای مهمات و مقرهای الحشد الشعبی و حمله امروز و ترور یکی از فرماندهان آن در شهر القائم، نقطه عطف خطرناکی در رویکرد رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن الحشد الشعبی و فرماندهان آن است.

این بیانیه ضمن تاکید بر حفظ حق پاسخ به این حملات، آن را به منزله اعلام جنگ به عراق، ملت و حاکمیت ملی این کشور تلقی و مسوولیت کامل این تجاوز را متوجه ائتلاف مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا دانسته است.

فراکسیون الفتح از دولت و پارلمان عراق خواستار دفاع از ملت عراق و سازمان های نظامی، امنیتی و ارتش و الحشد و استقبال از همه راهکارهای راهبردی برای حفظ و صیانت از استقلال و کرامت عراق شد.

بیانیه تاکید کرده است که عراق نیازی به حضور نیروهای آمریکایی ندارد چرا که ادعای دفاع از حریم هوایی عراق می کنند اما در واقع پوششی برای حملات صهیونیستی شده اند.

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز با ابراز تاسف شدید از جان باختن دو تن از رزمندگان الحشد الشعبی در حمله امروز، آنچه کوتاهی و توجیهات دولت عراق در این زمینه توصیف کرد غیر قابل قبول خواند و گفت که در برابر نقض مکرر حاکمیت ملی و تعدی جان شهروندان کوتاه نخواهیم آمد.

همزمان یک مسوول و تحلیلگر در ارتش رژیم صهیونیستی در توییتی مدعی شد که حمله امروز با استفاده از هواپیماهای جنگی بدون خلبان و با موشک های "نمرود" صورت گرفت که طی آن یک فرمانده میدانی الحشد الشعی را در منطقه القائم نزدیک مرز عراق و سوریه هدف قرار گرفت.

وی گفته است که استفاده از این تسلیحات برای نخستین بار است که در عراق انجام می شود.

الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که حمله امروز به مقر این سازمان در استان الانبار، از سوی هواپیماهای بدون سرنشین اسراییل و با پوشش هوایی نیروهای آمریکا انجام شد.

در پی حمله عصر یکشنبه هواپیماهای ناشناس به یک مقر سازمان الحشد الشعبی در استان الانبار، پیشتر ستاد عملیات الحشد الشعبی این استان از شهادت 2 رزمنده الحشد، زخمی شدن یک تن دیگر و انهدام دو خودرو خبر داده بود.

ساعتی پیش سازمان مرکزی الحشد الشعبی در اطلاعیه ای اعلام کرد که حمله یاد شده، کار پرنده های رژیم اشغالگر قدس بوده و طی آن یک رزمنده الحشد شهید و یک نفر دیگر نیز بشدت مجروح شد و دو خودرو نیز منهدم شد.

در این اطلاعیه تصریح شده است که حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسراییل با پشتیبانی هوایی نیروهای آمریکایی و یک بالون تجسسی در جاده عکاشات - القائم 15 کیلومتری مرز سوریه صورت گرفته است.

در این اطلاعیه همچنین به همزمانی این حمله با عملیات نیروهای عراقی با مشارکت الحشد الشعبی علیه گروهک تروریستی تکفیری داعش با نام نصر 4 و تعقیب عناصر تروریستی اشاره شده است.

سازمان الحشد الشعبی عراق در این اطلاعیه به مردم عراق وعده داده است که این گونه حملات تجاوزکارانه خللی در اراده نیروهای الحشد در ایفای وظایف میهنی و دفاع از خاک، امنیت و کرامت عراق و مقابله با تجاوزگران به کشور و حامیان آنها ایجاد نخواهد کرد.

طی یک ماه گذشته چهار انبار سلاح های الحشد الشعبی عراق در معرض انفجار قرار گرفته است که بسیاری از ناظران احتمال حادثه بودن آن را نفی و بر عمدی و مشکوک بودن این رویدادها بویژه تکرار آن تاکید می کنند.

برخی ناظران و مسوولان عراقی این حملات را کار آمریکا و اسراییل دانسته بودند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان