arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

واشنگتن تایمز: حضور ظریف در فرانسه ، نشان‌دهنده اختلاف میان آمریکا و اروپا است

یک روزنامه‌ آمریکایی حضور وزیر امور خارجه ایران در فرانسه هم‌زمان با نشست جی ۷ را شکافی عمیق میان مواضع آمریکا و اروپا در برابر ایران تلقی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک روزنامه‌ آمریکایی حضور وزیر امور خارجه ایران در فرانسه هم‌زمان با نشست جی ۷ را شکافی عمیق میان مواضع آمریکا و اروپا در برابر ایران تلقی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، حضور غیرمنتظره روز یکشنبه مقامات ایرانی در فرانسه که با دعوت ژان ایو لودریان، رئیس جمهور فرانسه و هم‌زمان با نشست جی ۷ انجام شد، تاکیدی است برشکاف عمیق میان آمریکا و متحدان مهم اروپایی آن بر سر چگونگی تعامل با برنامه هسته‌ای ایران.

حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در فرانسه باعث تعجب کاخ سفید شد، افزون بر این، مقامات فرانسه چیزی درباره این که دعوت‌شان از ظریف را با دونالدترامپ، رئیس جمهور آمریکا یا سایر اعضای جی ۷ در میان گذاشته باشند، اظهار نکردند.

یک مقام فرانسوی در این باره به آسوشیتدپرس گفت: ما با شرایط خودمان عمل می‌کنیم.

قانون‌گذاران آمریکایی این دعوت را محکوم کرده و گفتند که این موجب تضعیف دونالد ترامپ شده و در شرایطی اخطار ضعف می‌دهد که جامعه جهانی باید متحد بماند.

لیندزی گراهام، سناتور آمریکایی در این باره در توییترش نوشت: اگر فرانسوی‌ها بدون مشورت با آمریکا از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران برای نشست جی ۷ دعوت کردند، این ضعفی بزرگ را به ایران نشان می‌دهد مبنی بر این که به شدت بی احترامی به رئیس جمهور ترامپ شده است.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره سفر دوباره ظریف به فرانشه گفت: به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد. در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره ای صورت نخواهد گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه با خودداری از اظهارنظر در خصوص عزیمت ظریف به شهر بیاریتز (محل برگزاری نشست گروه ۷) گفت: در این‌باره نظری ندارم.

نظرات بینندگان