arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

وقوع زمستان ۱۰ ساله هسته‌ای در کره زمین، در صورت جنگ هسته‌ای آمریکا و روسیه

بر اساس یک تحقیق بین‌المللی، هر نوع جنگ هسته‌ای بین روسیه و ایالات متحده می‌تواند کره زمین را وارد یک زمستان ۱۰ ساله هسته‌ای کند. این جنگ منجر به در گرفتن آتش‌سوزی‌های بسیار شدید و ورود حدود ۱۴۷ میلیون تن دود به جو زمین خواهد شد که به نوبه خود مانع رسیدن اشعه خورشید به سطح زمین می‌شود و کاهش ۹ درجه‌ای دمای سطح زمین را در پی خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بر اساس یک تحقیق بین‌المللی، هر نوع جنگ هسته‌ای بین روسیه و ایالات متحده می‌تواند کره زمین را وارد یک زمستان 10ساله هسته‌ای کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، بر اساس تحقیق مشترک دانشمندان دانشگاه راجرز «نیوجرسی»، دانشگاه کلرادو که در مجله «Journal of Geophysical Research» منتشر شد، در صورت درگیری هسته‌ای بین آمریکا و روسیه، فجایع بزرگی در انتظار کره خاکی است.

در نتایج این تحقیق آمده است: این جنگ منجر به در گرفتن آتش‌سوزی‌های بسیار شدید و ورود حدود 147 میلیون تن دود به جو زمین خواهد شد که به نوبه خود مانع رسیدن اشعه خورشید به سطح زمین می‌شود و کاهش 9 درجه‌ای دمای سطح زمین را در پی خواهد داشت.

بر اساس ارزیابی دانشمندان، زدودن دود حاصل از این جنگ هسته‌ای هفت سال زمان می‌برد و سه سال نیز لازم است تا نور به سطح طبیعی آن بازگردد.

دانشمندان تهیه‌کننده این تحقیق تاکید کردند انجام تهاجم هسته‌ای از سوی هر کشوری به مثابه یک خودکشی است و اگر آمریکا و روسیه وارد جنگ هسته‌ای شوند، عواقب آن تمامی جهان را در بر خواهد گرفت.

نظرات بینندگان