arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

دستمزد پایین مردم روسیه صدای پوتین را هم درآورد

رئیس جمهوری روسیه نرخ تورم سالانه روسیه را ۴.۵ درصد اعلام کرد و گفت: حتی در این شرایط و با توجه به افزایش دستمزدها، درآمد واقعی مردم به کندی رشد می کند و این وضعیت نگران کننده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستمزد پایین مردم روسیه صدای پوتین را هم درآوردولادیمیر پوتین امروز دوشنبه در جمع مقام های اقتصادی دولت روسیه و روسای بانک مرکزی و دفتر ریاست جمهوری بر لزوم تلاش برای شاخص های اقتصادی بهتر این کشور تاکید کرد.
پوتین خاطرنشان کرد که در شش ماه نخست سال جاری (میلادی)، تولید ناخالص ملی روسیه ۰.۷ درصد و تولیدات صنعتی ۲.۶ درصد رشد  کرده است.
وی افزود: این آهنگ مثبت رضایت بخش نیست و باید تلاش کرد تا سرعت رشد اقتصادی در کشور سریعتر شود.

کمیته آمار دولتی روسیه به تازگی در گزارشی اعلام کرد که شمار افراد دارای درآمد زیر خط فقر در روسیه از ماه ژانویه سال جاری تا ماه مارس نزدیک به ۰.۵ درصد افزایش یافته و به ۲۰.۹ میلیون نفر رسید.
رئیس کمیته آمار دولتی روسیه یک سال پیش نیز با بیان اینکه ۱۳.۲ درصد مردم روسیه درآمدی زیر خط فقر دارند، گفته بود که فاصله حداقل تا حداکثر درآمد در روسیه ۱۵ برابر است.
آلکساندر سورینوف با بیان این مطلب افزود که این آمار نسبت به چند سال گذشته تغییر چندانی نداشته است و در سال ۲۰۱۵ این آمار ۱۵.۷ برابر، در سال ۲۰۱۶، ۱۵.۵ برابر و در سال ۲۰۱۷، ۱۵.۳ برابر بوده است.
وی در این گزارش ارقامی در مورد بالاترین و پایین ترین درآمدها در روسیه ذکر نکرد، اما یادآور شد که شمار افرادی که درآمدشان زیر خط فقر است نیز در سال های اخیر تغییر قابل توجهی نکرده است.
رئیس روس استات افزود: در سال ۲۰۱۵، ۱۳.۳ درصد از جمعیت روسیه درآمدی زیر خط فقر داشتند و این آمار در سال ۲۰۱۷ نیز ۱۳.۲ درصد بود.

نظرات بینندگان