arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

پشت پرده سفر جنجالی فوتبال هفت نفره به اسپانیا/ حاشیه از مستطیل سبز تا هتل!

تیم ملی فوتبال 7 نفره معلولین کشورمان در حالی چندی قبل در مسابقات جهانی اسپانیا شرکت کرد که حواشی زیادی پیرامون حضور این تیم در این رقابت‌ها منتشر شد، اما اطلاع رسانی دقیق در خصوص این حواشی صورت نگرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس، رقابت‌های جام جهانی فوتبال‌ 7 نفره، با حضور 16 تیم، طی روزهای 15 تا 28 تیر ماه به میزبانی سویای اسپانیا برگزار شد که تیم ملی کشورمان در آخرین دیدار خود در این مسابقات برابر آمریکا با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی رسید و در جایگاه پنجم جهان ایستاد.

تیم ایران در مرحله مقدماتی، با یک شکست از آمریکا و 2 پیروزی برابر ایرلند و فنلاند از گروه B صعود کرد، اما ملی‌پوشان کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی برابر تیم برزیل نتیجه را واگذار کردند و پس از آن مقابل تیم هلند به پیروزی رسیدند.

حواشی زیادی در اعزام این تیم به اسپانیا بوجود آمد و انتقاداتی جدی نیز به این اتفاقات وجود داشت که توسط مسئولان این تیم شفاف‌سازی نشد. ظاهرا در دیدار تیم ملی کشورمان مقابل برزیل در مرحله یک چهارم نهایی که از قضا حساس‌ترین دیدار ایران نیز در این رقابت‌ها بود، درگیری و حواشی بوجود آمد که حتی منجر به زد و خورد و رقم خوردن صحنه های نامطلوب شده و باعث اخراج و محرومیت اعضای تیم نیز شده است.

مصطفی الهی نسب، رئیس انجمن فوتبال 7 نفره فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین درباره اتفاقات و درگیری‌هایی که در حاشیه مسابقات جهانی و دیدار مقابل برزیل در اسپانیا اتفاقی روی داده گفت: درگیری در کار نبود، مربی ما در این دیدار بعد از اخراج بازیکنمان در دقیقه 10 نسبت به عملکرد داوری معترض بود و حتی از محدوده تعیین‌شده هم خارج نشد و در چارچوب معمول، اعتراض خود را انجام داد.

وی ادامه داد: از طرفی محرومیت مربی در جریان مسابقه روی نداد و بعد از اتمام بازی و ظاهراً براساس گزارشی که در پایان بازی شده، این اتفاق رخ داد، اما در جریان مسابقه داور اگر احساس می‌کرد مربی ما نظم مسابقه را به دلیل اعتراض بیش از حد برهم زده، بدون شک می‌توانست از کارت‌های زرد یا قرمز خود استفاده کند، حتی تا زمان رفتن به رختکن هم این اتفاق ممکن است روی دهد، در حالی که چنین موضوعی پیش نیامد. اجازه دادند بازی تمام شود و بعد از آن اعلام کردند محروم شده است.

 

 

یکی از نقاط تاریک این اعزام درگیری میان یکی از مدیران تیم با مسئولان سازمان جهانی فوتبال 7 نفره بوده که باعث تخریب چهره ایران در این سازمان شده است.

الهی‌نسب در این خصوص گفت: خود من بودم، در پایان بازی یکی از بازیکنان ما قصد حضور در زمین و اعتراض به داور را داشت که مقابل او ایستادم و اجازه اعتراض ندادم، اما برای اینکه بازیکنان ناراحت نشوند و از حق‌شان دفاع کنم، خودم با سرپرست مسابقات صحبت کردم و گفتم که برزیلی‌ها از ابتدای بازی قصد ایجاد جنگ روانی داشتند که برخورد بسیار بد و زننده‌ای با من داشت، اما درگیری‌ای در کار نبود.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود برای وی محرومیت‌های بلندمدتی درنظر گرفته‌اند، گفت: اینطور نیست، بعد از مسابقات با هم صحبت کردیم و حتی او مرا به جلسه‌ای دعوت کرد و به نوعی دلجویی کرد.

یکی دیگر از مواردی که مطرح شد محرومیت یکی از بازیکنان تیم ملی کشورمان از رویدادهای بین‌المللی بود، که باید دید آیا این اتفاق صحت دارد یا نه.

رئیس انجمن فوتبال 7 نفره فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در این باره می‌گوید: متأسفانه بازیکنان برزیل با توجه به شناختی که از یکی از بازیکنان ما داشتند و می‌دانستند کمی عصبی است، روی او کار کردند و برنامه‌ریزی کردند که منجر به اخراجش در دقیقه 10 شد. او هم در چارچوب کاملاً قانونی اعتراض کرد، اما تا پایان مسابقات محرومش کردند که البته این را پذیرفتیم. اعتراض مربیان ما به هیچ وجه شدید نبود و تنها با اشاره دست بود، اما با این وجود هم با یک بازیکن کمتر تا دقایق پایانی از حریف پیش بودیم.

البته الهی نسب عملکرد تیمش را در این مسابقات مثبت ارزیابی کرده و می‌گوید: روسیه در این مسابقات حضور نداشت، با توجه به قدرت این تیم که همیشه یک پای فینال بود، در این دوره ما ترکیبی دگرگون‌شده به این رقابت‌ها اعزام کرده بودیم و هشت بازیکن جوان را جایگزین نفرات باتجربه کرده بودیم که البته امیدوارکننده ظاهر شدند. برای تیمی که هم جوانگرایی کرده و هم کسب عنوان پنجمی نتیجه بدی به حساب نمی‌آید. از طرفی، در دیدار مقابل برزیل حق ما شکست نبود و تا دقایق آخر حتی با یک بازیکن کمتر از حریف پیش بودیم که به خاطر کم‌تجربگی، پیروزی را از دست دادیم.

 

 

ظاهرا حواشی این تیم، تنها مربوط به این دیدار و در زمین مسابقه نبوده و در بیرون از زمین و هتل هم نامنظمی و رفتارهای خارج از عرفی هم دیده شده است.

رئیس انجمن فوتبال هفت نفره درباره حواشی رخ داده در بیرون از زمین گفت:‌ این موضوع هم صحت ندارد و دوستان هم متأسفانه شیطنت کردند. بازیکن ما در اثر بی‌تجربگی اشتباهی را مرتکب شد، اما ماجرا آنگونه که برخی‌ها نقل می‌کنند نبوده و همان‌جا به صورت مسالمت‌آمیز به پایان رسید.

البته باید منتظر واکنش مسئولان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به خصوص کمیته ملی پارالپمیک به عنوان متولی این ورزش بود و دید آیا عملکرد این تیم و کادر فنی و سرپرستی‌اش تأیید می‌شود یا باید منتظر تغییرات و البته تنبیهات در این رشته باشیم.

البته خبرگزاری فارس تلاش کرد در این خصوص با حمید علی‌صمیمی، رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین موضوع را پیگیری کند که وی اعلام کرد علاقه‌ای به پاسخگویی در این خصوص ندارد!

نظرات بینندگان