arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

یادداشت‌های علم؛ جمعه، ۵ شهریور ۱۳۵۵: شاهنشاه تلفن کردند و سراغ دختری را گرفتند!

سر صبحانه با خانم علم نشسته بودیم. شاهنشاه تلفن کردند و سراغ دختری را گرفتند. من بسیار خجل شدم که نتوانستم توضیح عرض کنم، چون مدعی بزرگی [روبه‌روی من]نشسته بود. ولی عرض کردم، این خط [تلفن]عمومی است، اجازه فرمایید با خط خصوصی از داخل دفترم صحبت کنم، مطمئن‌تر است. شاهنشاه از جواب من تعجب فرمودند. بعد که از داخل دفتر توضیح عرض کردم، بسیار خندیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یادداشت‌های علم؛ جمعه، ۵ شهریور ۱۳۵۵: شاهنشاه تلفن کردند و سراغ دختری را گرفتند!

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات علم آمده است:

 

تمام در منزل ماندم و کار کردم. قدری هوا سرد بود، با وصف این شنا کردم. در باغ، سر صبحانه با خانم علم نشسته بودیم. شاهنشاه تلفن کردند و سراغ دختری را گرفتند. من بسیار خجل شدم که نتوانستم توضیح عرض کنم، چون مدعی بزرگی [روبه‌روی من]نشسته بود. ولی عرض کردم، این خط [تلفن]عمومی است، اجازه فرمایید با خط خصوصی از داخل دفترم صحبت کنم، مطمئن‌تر است. شاهنشاه از جواب من تعجب فرمودند. بعد که از داخل دفتر توضیح عرض کردم، بسیار خندیدند.
از اخبار مهم جهان استعفای پرنس برنهارد، شوهر ملکه ژولیانای هلند، از تمام مقام‌های رسمی است، زیراکه در اسکاندال رشوه گرفتن از کمپانی هواپیماسازی لاکهید آلوده شده است. بدتر از آن این‌که گویا کمپانی لاکهید که هواپیما‌های [F-104 Starfighter]جنگی کشور‌های ناتو را می‌ساخت و قسمتی از آن را در هلند و آلمان سوار می‌کرد، گویا به علت صرفه‌جویی که در جنس هواپیما به کار می‌بردند (البته دزدی)، سال‌ها در اروپا سقوط کرد و به تابوت پرنده معروف شد، به طوری که در آلمان تنها در حدود ۹۰ نفر خلبان کشته شدند. این‌ها هم شاید دامن پرنس را بعدا بگیرد.
عصری با نوه‌ها بازی کردم و به کار‌های عقب‌افتاده این چند روزه رسیدم. یکی دو ملاقات دوستانه هم داشتم.

نظرات بینندگان