arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

غرق شدن یک کشتی در سواحل لیبی / ۴۰ نفر جان باختند / ۶۰ نفر نجات یافتند

سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه گفت: دست کم ۴۰ نفر بر اثر غرق شدن یک کشتی در سواحل لیبی جان خود را از دست داده اند. چارلی یاکسلی در جمع خبرنگاران افزود: ۶۰ سرنشین دیگر این کشتی نجات یافته و به ساحل برگشته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه گفت: دست کم ۴۰ نفر بر اثر غرق شدن یک کشتی در سواحل لیبی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش یورو نیوز، چارلی یاکسلی در جمع خبرنگاران افزود: ۶۰ سرنشین دیگر این کشتی نجات یافته و به ساحل برگشته اند.

یاکسلی اضافه کرد: عملیات نجات توسط صیادان محلی و گارد ساحلی لیبی آغاز شده و بازماندگان شامل شهروندانی از کشورهای سودان، مصر، مراکش و تونس بودند.

سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد همچنین در مصاحبه با یورو نیوز گفت: این مسأله بار دیگر بر نیاز فوری به افزایش ظرفیت جست وجو و نجات در دریای مدیترانه و گزینه های مهم در داخل لیبی تأکید می کند تا پناهندگان احساس نکنند که باید در وهله نخست، این سفرهای کشنده را انجام دهند.

یاکسلی ادامه داد: در گذرگاه لیبی به اروپا، شاهد افزایش چشمگیر مرگ مردم هستیم. اکنون شرایطی داریم که برای هر شش یا هفت نفری که به سواحل اروپا می رسند، یک نفر در آن مسیر می میرد.

وی افزود: در مقایسه با سالهای گذشته، تعداد کل ورودی ها به اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است؛ اما آنچه که ما هنوز می بینیم، از بین رفتن جان بسیاری از افراد است؛ بنا بر این، دیگر بحران ورود وجود ندارد بلکه در عوض بحران واقعی، مرگ و میرهاست.

از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون طبق اعلام سازمان ملل متحد ۶۰۰ نفر جان خود را در دریای مدیترانه از دست داده‌اند. کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید که اگر این روند ادامه پیدا کند، تا آخر سال جاری میلادی این رقم به بیش از یکهزار نفر می‌رسد.

نظرات بینندگان