arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

مولاوردی: تکلیف اصلاح‌طلبان واقعی باید از اصلاح‌طلب نماها مشخص شود

عضو شورای‌عالی اصلاح‌طلبان ماموریت این شورا را فرا انتخاباتی دانست و در عین حال اظهار کرد که چون در عالم سیاست بهار سیاست ورزی ایام انتخابات است خودبخود این مقوله برجسته می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عضو شورای‌عالی اصلاح‌طلبان ماموریت این شورا را فرا انتخاباتی دانست و در عین حال اظهار کرد که چون در عالم سیاست بهار سیاست ورزی ایام انتخابات است خودبخود این مقوله برجسته می‌شود.

به گزارش ایسنا شهیندخت مولاوردی در نشست اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان البرز با اشاره به نحوه انتخاب رابطین استانی و ضرورت تبیین دقیق جایگاه، ماموریت‌های رابطین و نگاه متوازن به انتظارات و مقدورات و واقعیت‌ها، به ارزیابی و اصلاح برخی رویکردها در دوره جدید شورای عالی سیاستگذاری و آسیب شناسی از دو دوره گذشته اشاره کرد و به تبیین آیین نامه کار گروه هماهنگی امور استان‌ها پرداخت و افزود که ماموریت شورای عالی سیاستگذاری را فرا انتخاباتی ببینیم، اما چون در عالم سیاست بهار سیاست ورزی ایام انتخابات است خودبخود این مقوله برجسته می‌شود.

وی به تشریح برنامه‌ها و فعالیتهای هیات رییسه و شورای عالی و نیز کارگروههای چهارگانه پرداخت و به عنوان نمونه به برگزاری نشست های راهبردی و نیز نظرخواهی کارگروه «راهبرد، برنامه و مواضع» از احزاب عضو در خصوص محورهای مهمی چون، چالش‌های عمده نظام، اعم از سیاست داخلی و خارجی ؛چالش‌های فراروی اصلاح طلبان؛ و راهکارهای مناسب غلبه بر این چالش‌ها اشاره کرد تا مبتنی بر آن، الگوی سیاست‌ورزی و برنامه عمل اصلاح طلبان برای تشکیل مجلسی در تراز قانون اساسی ترسیم و راهبردهای متناسب و اثربخش پیشنهاد شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش ارائه شده در جلسه اخیر هیات رییسه احزاب عمدتا اقتصاد و معیشت و محیط زیست را در حال حاضر به عنوان چالش سیاست داخلی عنوان کرده اند و سپس مواردی چون«مشارکت مردم » و «فرهنگ و اجتماع »نیز مورد توجه قرار گرفته است.

عضو شورای‌عالی اصلاح‌طلبان با اشاره به تاکید احزاب عضو به در هم تنیدگی توسعه اقتصادی و سیاست داخلی با تنش زدایی و دیپلماسی، طبق این نظرخواهی، چالش های جریان اصلاح طلبی به «درون جریانی»و «برون جریانی» قابل تفکیک است که پرداختن به هر کدام مستلزم استراتژی متناسب خود هست و از جمله راهبردهای شورای عالی در این چارچوب «تعاملات »گسترده و فراگیر هست که تدوین شیوه نامه آن در دستور هیات رییسه قرار دارد.

رابط استان البرز با بیان این‌که «در حال حاضر بدیلی برای شورای عالی سیاستگذاری برای تقویت انسجام بخشی درون جبهه اصلاحات وجود ندارد»، افزود: با نگاهی واقع بینانه نمی توان منکر اشتباهات گذشته شد، اما مهم پذیرفتن و اعتراف به آن و درسهایی است که از آن اشتباهات و خطاها باید گرفته شود. بر خلاف تصورات و گفته ها، تصمیمات شورای عالی دستوری، یکطرفه، از بالا و تحمیلی نیست، بلکه در فرآیندی دموکراتیک شکل گرفته و به نتیجه می رسد، ضمن آنکه ایام انتخابات فرصت مغتنمی برای اصلاح سازوکارهای تشکیلاتی فراهم‌ می آورد.

مولاوردی با اشاره به ظرفیت جریان اصلاح طلبی در خود انتقادی و بازسازی و جبران اشتباهات؛ نقد، رصد، پایش و ارزیابی نهادهای برآمده از شورای عالی را از برنامه های آتی این شورا عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد در فرصت پیش رو و با اجماع سازی و کنار گذاشتن چند دستگی ها، همه اصلاح گران دلسوز تلاش کنند از این جریان اعاده حیثیت شود و با تعریف شاخص های دقیق تکلیف اصلاح طلبان واقعی از فرصت طلبان و اصلاح طلب نماها مشخص شود.

وی در جمع بندی مباحث، بر ادامه فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان به موازات شورای اصلاح طلبان که در آینده نزدیک شکل خواهد گرفت و نیز حضور و مشارکت زنان و جوانان در تمامی فرآیندها تاکید کرد.

نظرات بینندگان