arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

فرودگاه اصلی انگلیس تهدید شد

گروه تازه‌ای از کنشگران محیط زیست و معترض به بحران وضعیت آب و هوایی، درباره اخلال در پروازهای فرودگاه بین‌المللی هیترو انگلیس هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرودگاه اصلی انگلیس تهدید شدگروه تازه‌ای از کنشگران محیط زیست و معترض به بحران وضعیت آب و هوایی، درباره اخلال در پروازهای فرودگاه بین‌المللی هیترو انگلیس هشدار داد.

به گزارش ایرنا اعضای گروه «هیترو پاز» قصد دارند روز جمعه ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) با پرواز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در محدوده نزدیک به آسمان فرودگاه هیترو، پروازهای این فرودگاه را مختل کنند. آنها می گویند که این اختلال ممکن است چند روز طول بکشد، چون نمی‌توانند نسبت به فرآیند گرم شدن زمین بی تفاوت باشند.

در بیانیه منتشر شده آمده است:‌ پهپادهای ما در مسیر خطوط هواپیما پرواز نمی‌کنند و به کسی آسیبی نخواهد زد، اما معتقدیم که مقام های فرودگاه تمام پروازها را زمین‌گیر خواهند کرد.

کنشگران با اشاره به اینکه ممکن است به حکم قانون دستگیر شوند، تصریح کردند: وجدان چاره ای نمی گذارد که دست به این کار نزنیم.

در همین پیوند یک سخنگوی پلیس لندن گفت که از برنامه معترضان مطلع است و «هرکس در نزدیکی حریم هوایی فرودگاه از پهپاد استفاده کند باید انتظار برخورد قانون را داشته باشد.»

پیش از این گروه قیام علیه انقراض هم که اوایل سال جاری با برگزاری تظاهرات اعتراضی، پنج نقطه از پایتخت انگلیس را به مدت دو هفته فلج کرده بود، هشدار داد که در صورت اجرای طرح احداث باند سوم فرودگاه بین‌المللی هیترو لندن، در فعالیت این فرودگاه اخلال ایجاد می‌کند. آنها قصد دارند تا با پرواز هواپیماهای بدون سرنشین پروازها در این فرودگاه را زمین گیر کنند.

این ایده پس از آن شکل گرفت که پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در نزدیکی فرودگاه گاتویک لندن، در ایام تعطیلات کریسمس پارسال صدها پرواز را زمین‌گیر و هزاران مسافر را سرگردان کرد. فعالیت فرودگاه گاتویک برای چند روز در اوج تعطیلات پایان سال میلادی مختل شد تا سرانجام ارتش انگلیس با استفاده از دستگاه‌های فوق پیشرفته، موفق شد هواپیماهای بدون سرنشین را خنثی کند.

فرودگاه هیترو و گاتویک لندن چند ماه پیش سامانه پیشرفته‌ای را برای مقابله با حمله هواپیماهای بدون سرنشین راه‌اندازی کرد. بااین‌حال کارشناسان درباره ظرفیت پاسخگویی این سامانه برابر موج حملات هواپیماهای بدون سرنشین تردید دارند.

فرودگاه هیترو لندن در حال حاضر یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌آید و بر اساس آمارهای منتشرشده در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۸۰ میلیون مسافر برای جابجایی‌شان از این فرودگاه استفاده کرده‌اند.

بر اساس گزارش مقام های فرودگاه هیترو، اکنون از ۹۸ درصد از ظرفیت این فرودگاه استفاده می‌شود و به همین دلیل برای بالا بردن این ظرفیت، هیچ راهی به‌جز افزایش سرمایه‌گذاری و ساخت یک باند دیگر در آن وجود ندارد.

نظرات بینندگان