arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

نماینده سازمان ملل در امور سوریه به ایران می آید

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه با استقبال از دیدار آتی روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه اعلام کرد که برای گفت‌وگو درباره سوریه به زودی به تهران سفر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده سازمان ملل در امور سوریه به ایران می آیدجیر پدرسن روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع وضعیت انسانی سوریه برگزار شد، به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه اشاره کرد و افزود: اسرائیل تایید کرد که حملات هوایی را در حومه دمشق در 24 اوت انجام داده است.

وی افزود: اسرائیل گفت هدف از این کار پیشگیری از حملات پهپادی است که از خاک سوریه انجام شده و گفته است که توسط کارگزاران نیروی قدس ایران و شبه نظامیان شیعه در سوریه برنامه ریزی شده است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه ادامه داد: رسانه های دولتی سوریه اعلام کردند که سیستم های پدافند هوایی سوریه، موشک ها متخاصم را پیش از دستیابی به اهداف خود رهگیری کرده اند.

پدرسن اضافه کرد: حزب الله گفته است که دو جنگجوی آن در این حملات کشته شده اند و تهدید کرده اند که از لبنان تلافی می کنند. این اقدامات تشدید کننده تنش، بسیار نگران کننده است.

وی بدون اینکه اشاره ای به نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از طرف صهیونیست ها داشته باشد، از همه طرف‌ها خواست که با خودداری از حملات و تحریکات و نشان دادن حداکثر خویشتنداری چه در عمل و چه در گفتار، بر حق حاکمیت سوریه و در واقع همه کشورهای منطقه احترام بگذارند.

نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت: دولت های روسیه و ترکیه درباره روند مذاکره در مورد کمیته قانون اساسی تحت رهبری سازمان ملل متحد به طور کامل یاری و کمک کرده اند.

 پدرسن با بیان اینکه به زودی به ایران سفر می‌کند، تصریح کرد: شک ندارم که اجلاس روسای جمهوری روسیه ، ترکیه و ایران که برای اواسط ماه سپتامبر برنامه ریزی شده است می تواند هم افزایی تلاش‌های در حال اجرا باشد.

وی به آزادی زندانیان در سوریه هم اشاره کرد و گفت: در طول دوره این گزارش، چهارمین عملیات آزادسازی همزمان، تحت پوشش کارگروه ایران ، روسیه، ترکیه و سازمان ملل انجام شد.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه افزود: خوشحالم که به دلیل اصرار شدید سازمان ملل متحد ، پیشرفت چشمگیری در رابطه با احترام به مقررات اساسی حقوق بین الملل بشردوستانه وجود دارد. برای اولین بار به کمیته بین المللی صلیب سرخ اجازه داده شد که به عنوان یک واسطه بی طرف عمل کند و اعضای تیم من نیز بر این عملیات ناظر بودند.

نظرات بینندگان