arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸

جنیدی: وضعیت حیوان آزاری در کشور برای دولت نیز نگران کننده است

معاون حقوقی رئیس جمهوری به بیان آخرین وضعیت تدوین پیش نویس لایحه مقابله با حیوان آزاری پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون حقوقی رئیس جمهوری به بیان آخرین وضعیت تدوین پیش نویس لایحه مقابله با حیوان آزاری پرداخت.

لعیا جنیدی در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تدوین لایحه مقابله با حیوان آزاری اظهار کرد: در حال حاضر از آن جای که این لایحه به ابتکار خود معاونت حقوقی است، پیش نویسی را آماده‌ کرده‌ایم و این پیش نویس با دستگاه‌های مختلف در میان گذاشته ایم.

وی گفت: دستگاه‌های مختلف باید نظارت خود را در این زمینه مطرح کنند و در نهایت بعد از احصا واعمال نظرات دستگاه‌ها، پیش نویس لایحه مقابله با حیوان آزاری جهت نظرخواهی از متخصصان و فعالان این حوزه منتشر خواهد شد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از سوی این معاونت جهت تسریع در ارسال نظرات دستگاه‌های مختلف در این زمینه خاطر نشان کرد: در روز دوشنبه مورخ سوم شهریور در شورای علمی معاونت حقوقی 40 دقیقه درباره لایحه مقابله با حیوان آزاری و لزوم مشارکت دستگاه‌های مختلف در این زمینه بحث و گفت و گو کردیم ومن به معاون مربوطه دستور دادم که به قید فوریت نظر دستگاه‌های مختلف را احصا کند.

جنیدی با بیان این که وضعیت حیوان آزاری در کشور برای دولت نیز نگران کننده است تصریح کرد: حمایت از حیوانات بخشی از اصول اخلاقی و انسانی ما است علاوه بر این این موضوع بخشی از مقررات محیط زیستی کشور را نیز شامل می‌شود.

وی همچنین درباره مهمترین مسائل ذکر شده در پیش نویس لایحه مقابله با حیوان آزاری گفت: به دنبال آن هستیم که در درجه اول جلوی آزار حیوانات گرفته شود و هیچ نوع رفتاری که از حدود متعارف خارج است نباید اتفاق بیفتد؛ حتی در جاهای که حیوانات برای سلامت و بهداشت انسان مضرر باشند، باید نوع برخورد از آنها معقول باشد و نباید به صورت آزار با آنها رفتار شود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: در پیش نویس لایحه مقابله با حیوان آزاری همچنین نکات دیگری از لحاظ چارچوب برخورد با حیوانات آمده است که در زمان لازم و بعد از اظهارنظر دستگاه‌های مختلف جهت نظر خواهی به انتشار خواهد رسید.

نظرات بینندگان