arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸

مرکل: طرح های اروپا برای پناهجویان ناموفق بوده

صدراعظم آلمانی در کنفرانس خبری مشترک با «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان با پذیرش این موضوع که طرح‌های اتحادیه اروپا در خصوص جابجایی پناهجویان در دیگر کشورهای موفقیت چندانی نداشته، افزود: طرح های سال های اخیر اتحادیه اروپا برای اسکان دادن مهاجران و مقابله با بحران پناهجویان، بی نتیجه بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به بی نتیجه بودن طرح های اتحادیه اروپا برای اسکان پناهجویان در کشورهای عضو این نهاد، اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی صدراعظم آلمانی در کنفرانس خبری مشترک با «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان با پذیرش این موضوع که طرح‌های اتحادیه اروپا در خصوص جابجایی پناهجویان در دیگر کشورهای موفقیت چندانی نداشته، افزود: طرح های سال های اخیر اتحادیه اروپا برای اسکان دادن مهاجران و مقابله با بحران پناهجویان، بی نتیجه بوده است.

در حالی که بر اساس توافق اتحادیه اروپا و ترکیه بر سر پناهجویان، کشورهای عضو اتحادیه اروپا ملزم شده اند بخشی از آوارگان سوریه را از ترکیه پذیرفته و به آنها پناهندگی دهند. اما آمارها نشان می‌دهد که از زمان امضای این توافقنامه تا ماه مارس ۲۰۱۹، اتحادیه اروپا تنها ۲۰ هزار آواره سوری ساکن ترکیه را پذیرش کرده است.

مرکل با بیان این مطلب که اتحادیه اروپا به تعامل با ترکیه در موضوع کمک برای رسیدگی به مسئله پناهجویان ادامه می دهد، افزود که در این خصوص گفتگوهایی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه داشته است.

صدراعظم آلمان با اشاره به سه میلیون و ۶۰۰ هزار آواره سوری که در ترکیه پناهنده شده‌اند، گفت: از آنجایی که ترکیه تعداد زیادی پناهجو را پذیرش کرده است، ما درباره نوع کمک‌های مورد نیاز آنکارا در این خصوص به گفت‌وگو با این کشور ادامه می‌دهیم.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ و با هدف جلوگیری از سرازیر شدن پناهجویان سوریه به مرزهای خود، توافقنامه ای را با ترکیه امضا کرد، اما بی میلی اروپایی ها به پذیرش این مهاجران، انتقاد مقامات ترکیه را به دنبال داشته است.

به تازگی استانداری استانبول اعلام کرده است که ۱۶ هزار و ۴۲۳ پناهجو که به شکل غیرقانونی در این استان اقامت داشته اند، به مراکز بازگشت پناهجویان در استان های مختلف ترکیه انتقال یافتند. بر این اساس زمان بازگرداندن پناهجویان غیر قانونی به ویژه سوریه ای ها بین ۱۲ ژوئیه تا ۲۵ اوت (۲۱ تیر - ۳ شهریور ماه) بوده است. در بیانیه استانداری استانبول شمار پناهجویان سوریه ای انتقال داده شده از استانبول به دیگر استان های ترکیه ۴۵۰۰ نفر ذکر شده است.

چندی پیش سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه گفت که سه میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۴۸ پناهجوی سوری در این کشور زندگی می کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان