arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸

طارمی: به کی‌روش اعتمادم کردم و به پرتغال آمدم/سرعت فوتبال در اینجا بالاتر از آسیاست

مهاجم ملی پوش کشورمان و عضو باشگاه ریوآوه پرتغال گفت: از حضورم در پرتغال راضی هستم. رفتار مردم در اینجا با یکدیگر صمیمانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس، مهدی طارمی، مهاجم ملی پوش کشورمان و عضو باشگاه ریوآوه مصاحبه ای را با شبکه «Canal 11» پرتغال انجام داده که شرح زیر است:

* دلیل آمدن به پرتغال چه بود؟

من پیشنهادات زیادی را داشتم اما کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران به من گفت که به اینجا بیایم و این برای من انتخاب خوبی خواهد بود. کی روش گفت که من کشور خودم را خوب می شناسم و این انتخاب برای تو خوب است. من به او گفتم که به تو اعتماد دارم و این را امتحان می کنم. او به من گفت که بهترین عملکرد را می توانی در پرتغال داشته باشی و به یک قهرمان تبدیل شوی به همین خاطر پرتغال را انتخاب کردم.

ما کارمان را خیلی خوب انجام دادیم. همیشه تیم برنده می شود و می بازد نه یک فرد. قهرمان وجود ندارد. من عملکرد خوبی داشتم چون همبازی هایم به من کمک کردند و خوب بازی کردند. از بابت خوشحال هستم و شروع خوبی داشتو امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

* از تفاوت فوتبال پرتغال با آسیا بگو؟

به نظرم سرعت فوتبال در اینجا بسیار بالاتر از آسیاست. بازیکنان در اینجا سازمان دهی منظمی دارند و هر بازیکن در پست خود بازی می کند. اگر سرمربی تیم از بازیکنان بخواهد که فوتبال یکضرب یا دو ضرب بازی کنند این دستور روی زمین اجرا می شود. اما در آسیا این طور نیست. یک بازیکن می تواند دریبل بزند و آزادانه شوت بزند. تفاوت در جزئیات است.

*درباره سبک بازی کارلوس کی روش(سرمربی سابق ایران) با کارواخال(سرمربی ریوآوه) بگو؟

این دو شبیه هم هستند. وقتی اولین جلسه تمرینی ام را با ریوآوه انجام دادم به سرمربی گفتم که متوجه شدم چه از ما خواستی چون کارلوس کی روش هم در تمرینات این را از ما می خواست.

طارمی در پایان از زندگی در پرتغال گفت: از حضورم در پرتغال راضی هستم. رفتار مردم در اینجا با یکدیگر صمیمانه است. ما در باشگاه مثل یک خانواده هستیم و این برای یک بازیکن آسیایی بسیار مهم است. اگر شما به باشگاه در غرب اروپا بروید این طور با شما رفتار نمی کنند و به نظرم پرتغال بهترین انتخاب برای من بود تا آینده فوتبالی ام را بسازم.

نظرات بینندگان