arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸

انفجار عامل انتحاری طالبان در قندوز افغانستان ۱۰ نفر را کشت

مقام‌های افغان اعلام کردند در پی انفجار یک بمب گذار انتحاری طالبان در شهر قندوز دستکم ۱۰ سرباز یا غیرنظامی کشته شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انفجار عامل انتحاری طالبان در قندوز افغانستان ۱۰ نفر را کشتبه گزارش شنبه شب رویترز، این حمله انتحاری در میدان مرکزی قندوز که نیروهای نظامی برای دفاع از شهر تجمع کرده بودند، رخ داد.
نیروهای گروه شبه نظامی طالبان از اوایل بامداد امروز شنبه از چند جهت به شهر قندوز در شمال افغانستان حمله کردند که در پی آن واحدهای ویژه ارتش و پلیس برای مقابله با طالبان به منطقه اعزام شدند.
نیروهای کماندو و واحدهای ویژه ارتش و پلیس با حمایت نیروهای هوایی وارد عمل شده‌اند. برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که با ادامه درگیری‌های شدید شهروندان قندوز در حال ترک شهر هستند.
پلیس قندوز با صدور اعلامیه‌ای گزارش داد که حمله تهاجمی طالبان به شهر قندوز عقب زده شده است. طبق این اعلامیه، تلفات سنگین به جنگجویان طالبان وارد شده است. طالبان نیز با انتشار یک فیلم ویدئویی مدعی شده که تعدادی از نیروهای ارتش و پلیس خود را تسلیم کرده‌اند.
درهمین حال، مقام‌های شورای ولایتی قندوز هشدار دادند که اگر نیروهای کمکی به شهر نرسد، این شهر احتمالا برای بار سوم به‌دست طالبان سقوط خواهد کرد.
قندوز یکی از ولایت‌های ناآرام شمال افغانستان است. پیش از این، مرکز این ولایت دو بار برای مدت کوتاهی توسط طالبان تصرف شده بود.

نظرات بینندگان