arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۰ شهریور ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موسوی: ظریف به بنگلادش و اندونزی سفر می‌کند؛ شرایط خوب پیش برود به نیویورک هم می‌رود
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۲۳:۰۱

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام اینکه وزیر خارجه سه‌شنبه به بنگلادش و بعد از آن به اندونزی می‌رود، درباره سفر ظریف به نیویورک هم گفت که اگر شرایط خوب پیش برود این سفر هم انجام خواهد شد.

بهرام پارسایی: ۱۷ هزار نفر بابت تحویل نگرفتن خودرو ثبت شکایت کردند
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۲۳:۰۱

«بهرام پارسایی» ‌با توضیح نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ گفت: یکی از محورهای دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ بررسی ۲۷۰ خودرویی بود که در گمرک استان خوزستان مانده است و تصمیم گرفته شد با توجه به گزارش سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر شکایت ۱۷ هزار متقاضی که خودرو خود را دریافت نکرده اند، جلسه ای با حضور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی برگزار و تصمیمی در این خصوص اتخاذ شود

تبادل شدید آتش در مرزهای لبنان و اسرائیل/ پرس تی‌وی: فرمانده واحد شمال ارتش اسرائیل کشته شد/ تماس تلفنی نخست‌وزیر لبنان با مقامات آمریکایی و فرانسوی/ نتانیاهو: لبنان تاوان این حمله را خواهد داد
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۹:۵۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/10/723156_290.jpg

در پی هدف قرار گرفته شدن یک پایگاه و خودروی نظامی اسرائیل توسط حزب‌الله لبنان،‌ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم جلسه رایزنی با فرماندهان نظامی و اطلاعاتی برگزار می‌کند. حزب الله لبنان در بیانیه‌ای از انهدام یک خودروی نظامی اسرائیل در شمال سرزمین اشغالی خبر داد. «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان، ساعتی پس از انتشار خبر حمله حزب‌الله به یک خودرو نظامیان اسرائیلی، با مقامات آمریکا و فرانسه، تلفنی گفت‌وگو کرد.

شبکه «پرس تی‌وی» با استناد به برخی از برخی گزارش‌ها، از کشته‌شدن فرمانده واحد شمال ارتش اسرائیل خبر داد. منابع صهیونیست این خبر را تأیید نکرده‌اند.بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه و به دنبال حمله مقاومت حزب الله لبنان علیه مواضع اشغالگران این رژیم در سخنانی از سر ترس و وحشت تهدید کرد: لبنان تاوان این حمله را خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه: گام سوم طراحی شده و آماده است و قطعا از گام‌های اول و دوم محکم‌تر است
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۸:۰۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/10/723102_626.jpg

موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: همزمان با فرصتی که جمهوری اسلامی ایران به دیپلماسی و تعامل و گفت‌وگو داده، در راستای اجرای تعهدات طرف‌های مقابل و باقیمانده در برجام، همزمان هم خودش را آماده کرده که گام سومی را که طراحی شده و آماده است را به موقع بردارد.

موسوی تصریح کرد: تمام تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد و تماس‌های تلفنی که بین روسای جمهور ایران و فرانسه است و سفری که آقای عراقچی قبلا داشت و دوشنبه هم در پاریس خواهد بود و سفری که آقای ظریف دو بار در فرانسه داشت، همه اینها نافی این نیست که جمهوری اسلامی ایران خودش را آماده برای طراحی‌هایی کرده که در صورت عدم موفقیت این تلاش‌ها و در صورتی که ببیند اگر تلاش‌ها به نتیجه نرسیده و اراده لازم در طرف‌های اروپایی وجود ندارد و یا اگر اراده هست ولی توانش را ندارند که به تعهداتشان بردارند و اجرایی کنند، جمهوری اسلامی ایران گام سوم را برخواهد داشت.این گام سوم الان طراحی شده و آماده است و قطعا از گام‌های اول و دوم محکم‌تر است، تا توازنی بین حقوق و تکالیف جمهوری اسلامی ایران در برجام به وجود بیاورد.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: اگر این پیشنهادات و مذاکرات که برای اجرای برجام است و در راستای تعهداتی است که اروپایی‌ها دارند انجام شود، ایران گام سوم را برنخواهد داشت. اگر ببینیم شرایط به گونه‌ای است که قابل قبول و مطلوب ماست، حتی ممکن است در گام‌های اول و دومی هم که برداشتیم تجدیدنظر شود و به شرایط چند ماه قبل برگردد و دوباره ایران تعهداتش را به طور کامل در برجام انجام دهد.

لاریجانی: قیمت واقعی ارز از رقم‌های کنونی کمتر است
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۷:۰۲

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/10/723092_875.jpg

رئیس مجلس با بیان اینکه از دیدگاه اقتصاددانان قیمت واقعی ارز از رقم‌های کنونی کمتر است، گفت: بودجه کشور باید در قالب ملی و استانی تنظیم شود.

لاریجانی با اشاره به عزم مجلس برای جلوگیری از انحراف بودجه‌ای افزود: هرگاه در جابه جایی بودجه تخلفی صورت گرفته باشد، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گزارشی از آن براساس ماده 234 ارائه خواهد کرد.

جزئیات جدید پیشنهاد "مکرون" به ایران از زبان "مطهری"
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۶:۳۰

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/10/723052_255.jpg

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، درخصوص پیشنهاد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به ایران اظهار داشت: رئیس‌جمهور فرانسه پیشنهاد راه‌اندازی خط اعتباری 15 میلیارد دلاری برای پیش خرید نفت از ایران را پیشنهاد داده است و اینکه گفته می‌شود این مبلغ کمک بلاعوض و وام است، درست نیست.

وی با بیان اینکه طبق پیشنهاد فرانسوی‌ها این مبلغ در سه مرحله قرار است پرداخت شود، ادامه داد: مکرون پیشنهاد داده تا در برابر این مبلغ فعلا جمهوری اسلامی ایران گام سوم خود را اجرا نکند و احتمالا از گام اول و دوم خود هم به جایگاه اولیه در برجام بازگردد.

ادعای نیویورک تایمز: ترامپ انتقام گلوبال هاوک را گرفت
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۵:۵۲

روزنامه نیویورک تامیز در گزارش اخیر خود به نقل از مقامات نظامی آمریکایی مدعی شده است که ارتش آمریکا ۲۰ ژوئن، یعنی بلافاصله بعد از سرنگونی پهباد جاسوسی آمریکا توسط نیروهای سپاه، یک حمله سایبری مخفی علیه ایران صورت داده است. این روزنامه از قول این مقامات که نام‌شان را ذکر نکرده، بیان کرده است که در این حمله یک پایگاه اطلاعاتی مهم را که سپاه پاسداران برای حمله به تانکرهای نفتی مورد استفاده قرار داده بود، از بین برده است.

نرخ ارز در بازار امروز یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸ / قیمت دلار در بازار آزاد ۱۱ هزار و ۵۳۰ تومان
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۴:۵۶

 

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار صرافی بانکی

11  هزار  و 450 تومان

قیمت دلار در بازار آزاد

11 هزار و 530 تومان

قیمت یورو

12 هزار  و 600 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 200 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 170 تومان

قیمت ارز مسافرتی

12 هزار و 840 تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 119 تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 226 تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

13 هزار و 538 تومان

نرخ خودرو در بازار امروز یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸/ توقف کاهش قیمت در بازار
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۴:۵۵

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۲,۸۰۰,۰۰۰
۵۲,۸۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۴,۴۰۰,۰۰۰
۷۴,۴۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۲,۲۰۰,۰۰۰
۸۱,۷۰۰,۰۰۰
۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405
۷۱,۷۰۰,۰۰۰
۷۱,۷۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۸۱,۵۰۰,۰۰۰
۸۱,۷۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۳,۰۰۰,۰۰۰
۹۳,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۵,۰۰۰,۰۰۰
۹۵,۰۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۵,۰۰۰,۰۰۰
۹۵,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۲,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰
۸۹,۹۰۰,۰۰۰
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۵۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۸,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت قبلی (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۷,۰۰۰,۰۰۰
۴۷,۵۰۰,۰۰۰
۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۳,۱۰۰,۰۰۰
۴۳,۱۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۳,۰۰۰,۰۰۰
۴۳,۰۰۰,۰۰۰
۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۵۰,۵۰۰,۰۰۰
۵۰,۵۰۰,۰۰۰
۴۳,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۵,۶۰۰,۰۰۰
۵۶,۲۰۰,۰۰۰
۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۵,۳۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۶۸,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰

 

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
MVM ۳۱۵ هاچ‌بک
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰
باهنر: ضرب الاجل FATF برای ما اهمیتی ندارد / اکنون ضرورتی در مجمع برای تصویب لوایح پالرمو و CFT دیده نمی‌شود / در مورد لوایح FATF، اعضای مجمع به این نتیجه رسیده اند که ابتدا بازخورد تعهدات قبلی ایران در مفاد FATF ‌مشخص شود
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۳:۵۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/10/722892_920.jpg

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ در ارتباط با مسئله کنوانسیون‌های مرتبط با کارگروه FATF اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به این نتیجه رسیده‌اند که ابتدا بازخورد تعهدات قبلی ایران در مفاد FATF ‌از سوی این نهاد مشخص شود و ما ببینیم آیا تاکنون از اجرای مفاد مشخص شده در این کارگروه منتفع شده‌ایم یا خیر سپس به تصویب بندهای باقی مانده از جمله پالرمو و CFT بپردازیم.

وی افزود: از سوی دیگر ما منتظر این هستیم که ببینیم آیا اروپایی‌ها همانطور که در کلام می‌گویند اراده‌ای برای اجرای تعهدات برجامی دارند یا خیر. بنابراین هم‌اکنون ضرورتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر تصویب لوایح پالرمو و CFT دیده نمی‌شود. همچنین باید به این مسئله نیز تاکید کنیم که ضرب‌الأجل‌های چهار ماهه FATF اهمیتی برای ما ندارد.

واعظى: برخی از قسمت‌های پیشنهاد فرانسه و گروه ۷ قابل قبول ما نبود؛ بخش‌های قابل توجهی از آن را تغییر دادیم / این پیشنهاد حاصل نتیجه ۵ ساعت مذاکره تلفنی روحانی و مکرون بود
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۲:۵۲

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/10/722759_262.jpg

رییس دفتر رییس جمهوری درباره گفت و گوی ایران و گروه هفت در پاریس گفت: پیشنهادی دو هفته گذشته بین ایران و فرانسه رد و بدل و به ما ارائه شد. بخش های قابل توجهی از این پیشنهاد را تغییر دادیم. این پیشنهاد حاصل نتیجه ۵ ساعت مذاکره تلفنی روسای جمهوری ایران و فرانسه است که به عنوان طرح از صحبت های هردو رییس جمهور بدست آمد.

وی گفت: هیاتی روز دوشنبه در راس آن عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه به پاریس می روند و یک تیم اقتصادی از بخش های مختلف نیز در این جلسه حضور دارند تا ابعاد این پبشنهادها روشن شود.

گِل مالی شیشه خودرو ممنوع است
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۰:۴۱

معاون اجتماعی انتظامی استان همدان گفت: گل مالی کردن شیشه خودرو که بیشتر در ایام محرم شاهد آن هستیم با توجه به ایجاد محدودیت دید و احتمال بروز سانحه رانندگی ممنوع است.

رئیس پارلمان لبنان: امام موسی صدر در لیبی از زندانی به زندان دیگر منتقل شده
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۹:۵۶

لایو خبر - ۱۰ شهریور ۹۸

نبیه بری گفت: ما به تلاش خود برای آزادی امام موسی صدر و دو تن از همراهان ایشان از زندان‌های لیبی ادامه می‌دهیم و هدفی جز آزادی آن‌ها نداریم، تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که آنها از زندانی به زندان دیگر منتقل شده‌اند و آزادی آنها برای من به عنوان رئیس جنبش امل یک تعهد است. ما هیچ گونه سازشی با طرف لیبی مگر پس از روشن شدن این مسئله نداریم.

صداوسیما ممنوع التصویری هانیه توسلی را تکذیب کرد
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۹:۳۱

لایو خبر - ۱۰ شهریور ۹۸

محمد حسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در صفحه شخصی خود نوشته است که با رییس مرکز صیانت سازمان صداوسیما صحبت کرده و او گفته که مرکز صیانت به عنوان متولی موضوع، تاکنون ممنوعیتی برای هانیه توسلی نداشته است.

این در حالی است که پنج روز قبل پیام نیکفرد، مدیر روابط عمومی "خانه فیلم" گفته بود: «ما برای پخش تیزرهای تلویزیونی فیلم «ایده اصلی» اقدام کردیم و بعد به ما اعلام شد که هانیه توسلی ممنوع الصدا و ممنوع التصویر است و نباید در هیچ‌ تیزری وجود داشته باشد ما تیزرها را طبق نظر سازمان صدا و سیما اصلاح کردیم و دوباره برای بازبینی ارسال کردیم و در نهایت ۴۰ تیزر به ما تعلق گرفت.»

واکنش کیهان حضور فردوسی‌پور در جشن خانه سینما: از مجری متخلف دعوت کردند
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۹:۱۴

لایو خبر - ۱۰ شهریور ۹۸

کیهان نوشت: جشن خانه سینما باز هم با حواشی سیاسی همراه شد! در این مراسم، از یک مجری پرحاشیه که چندی‌قبل به دلیل تخلفات متعدد در برنامه‌سازی از رسانه ملی کنار گذاشته شد، دعوت شد تا روی صحنه رفته و جایزه یکی از برگزیده‌ها را بدهد.

کمک کاندیداها به هیات‌ها جرم است
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۹:۱۳

سخنگوی وزارت کشور گفت: جرایمی مثل خرید و فروش رای، کمک های نقدی و غیرنقدی و توزیع اقلام و لوازم توسط داوطلبان انتخابات مجلس جرم بوده و در مرحله رسیدگی به صلاحیت ها مدنظر قرار می گیرد.

عراقچی برای بررسی پیشنهاد مکرون به پاریس می رود
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۸:۵۹

رئیس دفتر رییس جمهوری درباره گفت و گوی ایران و گروه هفت در پاریس گفت: پیشنهادی دو هفته گذشته بین ایران و فرانسه رد و بدل و به ما ارائه شد. بخش های قابل توجهی از این پیشنهاد را تغییر دادیم. این پیشنهاد حاصل نتیجه ۵ ساعت مذاکره تلفنی روسای جمهوری ایران و فرانسه است که به عنوان طرح از صحبت های هردو رییس جمهور بدست آمد.

واعظی گفت: قسمت های قابل توجه مورد تایید گروه هفت برای ما قابل قبول ما نبود و پیشنهادات ما به ماکرون ارائه شد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یکشنبه صبح مذاکرات را ادامه داد و پیشرفت هایی محقق و مقرر شد ما در تهران و گروه هفت با شرکای اروپایی جلسه داشته باشند تا نتیجه بررسی های داخلی و گروه هفت مورد بحث قرار گیرد.

وی گفت: هیاتی روز دوشنبه در راس آن عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه به پاریس می روند و یک تیم اقتصادی از بخش های مختلف نیز در این جلسه حضور دارند تا ابعاد این پبشنهادها روشن شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۸:۵۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان