arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸

بازداشت ده‌ها تن از حامیان عربستان از سوی حامیان امارات در یمن

شورای انتقالی جنوب یمن از بازداشت ده‌ها تن از حامیان دولت مستعفی این کشور در عدن خبر داد. شورای انتقالی جنوب یمن مورد حمایت امارات و دولت منصور هادی مورد حمایت عربستان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز نوشت: شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کرد که نیروهای این شورا ده‌ها تن از فعالان، افراد سیاسی و روحانیون حامی دولت مستعفی یمن در عدن را بازداشت کردند.

طبق گفته چند تن از مقامات شورای انتقالی جنوب یمن، این افراد به اتهام "تروریسم" بازداشت شده‌اند.

در همین راستا، چند تن از اهالی عدن به رویترز گفتند که آرامش نسبی به عدن بازگشته است، اما نیروهای شورای انتقالی جنوب در خیابان‌های آن پرسه می‌زنند و مشاهده شده است که افراد زیادی را در محله‌های مختلف این شهر بازداشت می‌کنند.

در همین حال، دولت مستعفی یمن دلیل این بازداشت‌ها را "انگیزه سیاسی" دانست، اما در مقابل یک منبع امنیتی در شورای انتقالی جنوب ضمن تکذیب چنین موضوعی گفت که این نیروها ده‌ها تروریست و خارج شده از چارچوب قانون را بازداشت کرده است.

از سوی دیگر، منابع آگاه از فرار ده‌ها زندانی از زندان پلیس دولت مستعفی یمن در استان أبین خبر دادند.

در همین راستا، یک منبع محلی در استان أبین به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ده‌ها تن از محکومان به اتهامات کیفری و مدنی در زندان مرکزی شهر زنجبار، مرکز استان أبین، پس از خروج نگهبانان از این زندان فرار کردند.

وی افزود، زندانیان از آشوب ایجاد شده در زنجبار پس از عقب‌نشینی نیروهای دولت مستعفی در پی درگیری با نیروهای موسوم به کمربند ایمنی سوء استفاده کردند.

این منبع همچنین تأکید کرد که در حال حاضر سرویس‌های امنیتی برای تعقیب زندانیان فراری، ایست‌هایی را برای تفتیش در زنجبار مستقر کرده‌اند.

نظرات بینندگان