arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸

انعکاس و انتشار دستاوردهای پزشکی ناجا از برنامه‌هایمان است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پیش بینی ما برای سال ۱۴۰۴ باید این باشد که بهترین بیمارستان‌ها، تجهیزات و‌ پزشکان را در کشور داشته باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پیش بینی ما برای سال ۱۴۰۴ باید این باشد که بهترین بیمارستان‌ها، تجهیزات و‌ پزشکان را در کشور داشته باشیم.

 سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در نشست صمیمی فرمانده ناجا با جمعی از پزشکان بیمارستان امام سجاد(ع) که صبح امروز در محل این بیمارستان برگزار شد، گفت: امام حسین (ع) ابعاد مختلفی را در زندگی شأن دارند. یکی از توصیه های ایشان گره گشایی مشکلات مردم است. واقعیت این است که اگر بتوانید با این روحیه و انگیزه کار کنید حتما برکات زیادی برای زندگی شخصی و کاری ما خواهد بود و باید انشالله تمام توصیه هایی را که فرمودند با توجه به مسئولیتی که بر عهده داریم عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه باید خدمتگزار صدیقی برای مردم باشیم، ادامه داد: در این مدت کوتاه گامهای بلند و خوبی در معاونت بهداشت و بیمارستانهایی که در سطح کشور داریم برداشته شده و باید با کمترین هزینه بیشترین بهره وری را داشته و بیشترین تجهیزات را وارد کنیم. با یک دهم هزینه ما توانستیم بیمارستانها را تجهیز کنیم چراکه منابع ما و دولت محدود است. ضرورت و اهمیت توجه به موضوع بهداشت، امداد و درمان با توجه به ماموریت‌های ناجا بسیار حایز اهمیت است.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: یک موقع ما هزار نفر نیرو در یک پادگان داریم اگر یک درمانگاه کوچک هم باشد می توان پاسخگو بود اما اگر این هزار نفر در ۵۰۰ نقطه فعالیت کنند خدمت‌رسانی به آنها سخت‌تر می شود.مجموعه بهداد باید بتواند خدمات خود را برای کلیه کارکنان یکسان با سرعت و با کیفیت ارایه کند و باید راههای آن را نیز پیدا کند.

اشتری با بیان اینکه مرزبانان نیروی انتظامی در همه مرزها مستقر هستند، تصریح کرد: باید امدادرسانی در محل داشته باشیم و این ظرفیت باید باشد که سریعا مشکل در مرز و در دورترین نقطه رفع شود و باید به خانواده بزرگ نیروی انتظامی بهترین خدمات را ارائه کنیم، خانواده نیروی انتظامی برای ما اهمیت دارند اگرچه کارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما این کفایت نمی کند و باید یک حرکت هوشمندانه با برنامه ریزی کامل و استفاده از منابعی که در اختیار داریم باید یک جهش چشمگیر در خدمات رسانی داشته باشیم این توسعه صرفا در اضافه کردن بیمارستان نیست البته این یک گام است اما همه مشکلات از این طریق حل نمی شود بلکه باید راهکارهای بیاوریم که با سرعت و کیفیت بهتر خدمات ارائه کنیم و باید خانواده کارکنان به خدمات درمانی ما اعتماد و امید داشته باشند باید بیمارستانهای نیروی انتظامی سرآمد باشد.

وی ادامه داد: پیش بینی ما برای ۱۴۰۴ باید این باشد که بهترین بیمارستانها را در کشور داشته باشیم. یک برنامه جامع برای مجموعه بهداد باید داشته باشیم و یک کارگروه با حضور کارشناسان در این عرصه راه اندازی شود تا بتوانیم برای پیشرفت مجموعه بهداد تلاش کنیم. ما از هر حیث باید توسعه پیدا کنیم. اگر بخواهیم به سطح ایده آل برسیم باید تلاش کنیم. یکی از کارهای بزرگ نیروی انتظامی گام برداشتن در گام دوم انقلاب اسلامی و در چهل سال دوم انقلاب و پلیس در تراز انقلاب اسلامی است بنابراین هدف گذاری ما باید در این زمینه باشد.

وی ادامه داد: توجه به رویکرد علمی و پژوهشی و انتشار و انعکاس دستاوردها از دیگر برنامه هاست ما کارهای بزرگی می کنیم اما انعکاس پیدا نمی کند. برای اینکه دستاوردهایمان را منعکس کنیم یک گروه ویژه لازم است که به دور از هر مشغله ای این پژوهشها و دستاوردها را منعکس کند. ما حرف برای گفتن داریم نه تنها در داخل کشور بلکه در مجامع بین المللی ما حرف برای گفتن داریم امروز هر پلیسی که از دیگر کشورها از نیروی انتظامی بازدید می کند بر پیشرفتهای نیروی انتظامی در حوزه های مختلف تاکید می کند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه باید از ظرفیت کادر متخصصان و درمانی خوبی که داریم محافظت کنیم گفت: باید مشکلات کادر درمانی متخصصمان را برطرف کنیم ما هر کاری که در ظرفیت و توان مان است باید برای حفظ کادر درمانمان انجام دهیم. برخی اوقات اگر موانعی پیش می آید باید آن موانع را رفع کنیم تا دلگرمی برای پزشکان و پرستاران باشد، چراکه متخصصان ما در سطح ناجا سرمایه های اصلی ما به ویژه در بخش بهداد هستند. همچنین باید توجه لازم به شعائر اسلامی در مراکز درمانی شود ما باید اهتمام جدی به موضوعاتی که شریعت برای ما مشخص کرده داشته باشیم انجام این معیارها هیچ تداخلی با انجام کارهای ما ندارد. اگر طرح انطباق انجام شده خواست کارکنان و خواست مردم و جزیی از اهداف ما است.

اشتری خاطرنشان کرد: اولویت ما در مجموعه بهداد کارکنان و خانواده هایشان است اما درب بیمارستان ما برای همه مردم باز است و وظیفه ما خدمت به مردم است و برای ما فرقی نمی کند بیماری که مراجعه کرده از کارکنان است یا فرد عادی است بنابراین هیچ فرقی نمی کند که چه کسی مراجعه می کند. فلسفه وجود نیروی انتظامی برای امنیت آسایش و آرامش مردم است بنابراین اینجا هم فرقی نمی کند بیماری بیمار است و باید خدمت رسانی شود البته ما هیچ چیز خلاف این نشنیدیم اما بدانید این جزو سیاست های ما است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان