arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره دیدار ظریف و لاوروف

وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد که ظریف و لاوروف در دیدار روز دوشنبه خود درباره برجام و مسائل منطقه‌ای، شامل یمن و سوریه رایزنی خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد که ظریف و لاوروف در دیدار روز دوشنبه خود درباره برجام و مسائل منطقه‌ای، شامل یمن و سوریه رایزنی خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، وزارت امورخارجه امروز (یک‌شنبه) بیانیه‌ای درباره دیدار سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در روز دوشنبه، دوم سپتامبر در مسکو منتشر کرد.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه روسیه، لاوروف و ظریف در این دیدار درباره یک سری موضوعات، شامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و همکاری‌ها میان تهران و مسکو در زمینه‌های تجاری و اقتصادی به بحث و رایزنی خواهند پرداخت.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: وزیران امورخارجه ایران و روسیه قرار است علاوه‌براین درباره موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای، از جمله سوریه، وضعیت کنونی در خلیج فارس، یمن و افغانستان تبادل نظر کنند.

پیشتر لاوروف گفته بود که وضعیت خلیج فارس در شرایط حساسی قرار دارد و از طرف‌های ذی‌ربط خواسته بود تا مانع از تشدید اوضاع شوند.

به گزارش ایسنا، وزارت امورخارجه ایران نیز صبح امروز اعلام کرد، محمدجواد ظریف روز دوشنبه (دوم سپتامبر) در جریان سفر به روسیه با وزیر امور خارجه این کشور در مسکو دیدار و با وی درباره روابط دوجانبه، تحولات اخیر برجام و کاهش تنش‌های منطقه رایزنی خواهد کرد.

نظرات بینندگان