arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸

تبادل شدید آتش در مرزهای لبنان و اسرائیل/ تل‌آویو: پایگاه‌های نظامی اسرائیل در مرز لبنان هدف حمله قرار گرفت/ حزب‌الله: یک خودروی نظامی اسراییلی را هدف قرار دادیم/ نتانیاهو در پی حمله حزب‌الله جلسه امنیتی برگزار می‌کند/ پرس تی‌وی: فرمانده واحد شمال ارتش اسرائیل کشته شد/ تماس تلفنی نخست‌وزیر لبنان با مقامات آمریکایی و فرانسوی/ نتانیاهو: لبنان تاوان این حمله را خواهد داد

در پی هدف قرار گرفته شدن یک پایگاه و خودروی نظامی اسرائیل توسط حزب‌الله لبنان،‌ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم جلسه رایزنی با فرماندهان نظامی و اطلاعاتی برگزار می‌کند. حزب الله لبنان در بیانیه‌ای از انهدام یک خودروی نظامی اسرائیل در شمال سرزمین اشغالی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تبادل شدید آتش در مرزهای لبنان و اسرائیل/ تل‌آویو: پایگاه‌های نظامی اسرائیل در مرز لبنان هدف حمله قرار گرفت/ حزب‌الله: یک خودروی نظامی اسراییلی را هدف قرار دادیم/ نتانیاهو در پی حمله حزب‌الله جلسه امنیتی برگزار می‌کند

منابع از تبادل شدید آتش در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی خبر می‌دهند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک چند موشک ضد تانک به سمت یک پایگاه نظامی و خودروهای نظامی در نزدیکی شهرک یهودی‌نشین افیفیم در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

اسکای نیوز نوشت که ارتش این رژیم تاکید کرد، پرتابه ضد تانک از اراضی لبنان به سمت اسرائیل در منطقه افیفیم در بخش شمالی شلیک شد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که به برخی از منابع شلیک آتش و به سمت اهدافی در جنوب لبنان پاسخ داده است.

این حملات اسرائیل به دو روستای مارون الرأس و بنت جبیل در مجاورت با مرزها متمرکز بوده است.

ارتش اسرائیل دستور داده است تا پناهگاه‌ها در مناطقی که تا چهار کیلومتر از مرزهای لبنان فاصله دارند، گشوده شوند.

در همین حال، حزب‌الله اعلام کرد که یک خودروی نظامی را در مسیر پادگان افیفیم منهدم ساخته و کسانی که در آن بودند، کشته و زخمی شده‌اند.

حزب‌الله تاکید کرد، گروه شهیدان "حسن زبیب" و "یاسر ضاهر" این عملیات را اجرا کردند و توانستند یک خودروی نظامی اسرائیلی را نابود کنند.

خبرنگار شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که اسرائیل به صورت هوایی پایگاه‌هایی را در لبنان بمباران کرد.

روسیا الیوم نیز گزارش داد که چند موشک از سمت اسرائیل در نزدیکی شهر بنت جبیل در جنوب لبنان سقوط کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز تمامی دیدارهای سیاسی خود را لغو کرده و در حال دنبال کردن اوضاع نظامی است.

در پی هدف قرار گرفته شدن یک پایگاه و خودروی نظامی رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله لبنان،‌ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی جلسه رایزنی با فرماندهان نظامی و اطلاعاتی برگزار می‌کند.

حزب الله اعلام کرد این پاسخ متعلق به ترور دو رزمنده‌ی حزب الله در سوریه بود و حساب پهپادهای ضاحیه جداست.

تماس تلفنی نخست‌وزیر لبنان با مقامات آمریکایی و فرانسوی

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان، ساعتی پس از انتشار خبر حمله حزب‌الله به یک خودرو نظامیان اسرائیلی، با مقامات آمریکا و فرانسه، تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان (NNA)، سعد الحریری با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و امانوئل بون مشاور رئیس جمهور فرانسه، گفت‌وگو کرد و خواستار مداخله این دو کشور برای آرام کردن وضعیت شده است.

شبکه «پرس تی‌وی» با استناد به برخی از برخی گزارش‌ها، از کشته‌شدن فرمانده واحد شمال ارتش اسرائیل خبر داد. منابع صهیونیست این خبر را تأیید نکرده‌اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه و به دنبال حمله مقاومت حزب الله لبنان علیه مواضع اشغالگران این رژیم در سخنانی از سر ترس و وحشت تهدید کرد: لبنان تاوان این حمله را خواهد داد.

نظرات بینندگان