arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸

لاوروف: با ترکیه درخصوص گام‌های بعدی در ادلب توافق کردیم

وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسای جمهوری روسیه و ترکیه در مورد گام‌های بعدی در راستای اجرای توافقنامه ادلب به توافق رسیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسای جمهوری روسیه و ترکیه در مورد گام‌های بعدی در راستای اجرای توافقنامه ادلب به توافق رسیدند.

سرگئی لاوروف روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه یک که در چارچوب برنامه سیاسی «مسکو، کرملین و پوتین» پخش می‌شد، یادآوری کرد که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان بر حفظ توافقنامه ادلب تاکید دارند.

وی در واکنش به این پرسش که از ایجاد محدوده امنیتی مشترک بین آمریکا و ترکیه در سوریه نگران نیستید؟، اظهار داشت: این بخش دیگری از سوریه و در شمال شرق این کشور است، اردوغان گفته که ترکیه می‌خواهد منافع امنیتی خود در این منطقه را تامین کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: پوتین تاکید کرده است که این منافع ترکیه را کاملا قانونی می‌دانیم و از دستیابی به توافقی حمایت می‌کنیم که در وهله اول تمامیت ارضی و حق حاکمیت سوریه را محترم بشمارد.
توافقنامه ادلب پارسال در دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه در سوچی امضا شد و بر اساس آن در این منطقه سوریه محدوده عاری از تسلیحات سنگین ایجاد می‌شود با این وجود تروریست‌ها بارها این توافقنامه را نقض و مناطق مختلف ادلب و استان‌های همجوار را گلوله باران کرده‌اند.
ارتش سوریه به سرکوبی تروریست‌ها در ادلب پرداخت اما از دیروز عملیات نظامی با برقراری آتش‌بس یک‌جانبه از سوی ارتش سوریه متوقف شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان