arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸

ظریف: روسیه و چین شرکای کلیدی‌ ما در حفظ برجام هستند

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: روابط با مسکو و پکن با روابط ما با سایر طرف‌های توافق هسته‌ای متفاوت است و به همین دلیل ما بر این باوریم که ایران، روسیه و چین هیچ‌گاه دست از همکاری با یکدیگر پیش از برجام و پس از آن برنداشته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه روابط تهران با روسیه و چین متفاوت از روابط ایران با دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای است، گفت: روسیه و چین شرکای کلیدی ما برای حفظ برجام هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده است در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود تاکید کرد که روسیه و چین شرکای کلیدی تهران برای حفظ اعتبار برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هستند.

ظریف افزود: روابط با مسکو و پکن با روابط ما با سایر طرف‌های توافق هسته‌ای متفاوت است و به همین دلیل ما بر این باوریم که ایران، روسیه و چین هیچ‌گاه دست از همکاری با یکدیگر پیش از برجام و پس از آن برنداشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین، ما روسیه و چین را شرکایی می‌دانیم که به ما برای حفظ این توافق کمک کرده‌اند.

وزیر امورخارجه روسیه نیز پیش از دیدار با همتای ایرانی خود با اشاره به وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای اظهار داشت: ما وضعیت کنونی درخصوص برجام را زیر نظر داریم و بررسی می‌کنیم که این شرایط چگونه پیش می‌رود. ما از اقداماتی که موجب حل این وضعیت و بازگشت به اجرای کامل شروط توافق شود، استقبال می‌کنیم.

نظرات بینندگان