arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
بلومبرگ:

تاثیر مستقیم تعرفه تجاری 15 درصدی دولت ترامپ روی واردات چین / قیمت «اپل واچ» و «ایرپاد» بالا می رود؟

رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ تعرفه های تجاری جدیدی علیه چین وضع کرده که به طور مستقیم محصوات اپل مثل اپل واچ و ایرپاد را تحت تاثیر قرار می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ تعرفه های تجاری جدیدی علیه چین وضع کرده که به طور مستقیم محصوات اپل مثل اپل واچ و ایرپاد را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت اپل علام کرده است آیفون تا دسامبر تحت تأثیر تعرفه ها قرار نمی گیرد.به طور کلی در حال حاضر مشخص نیست که اپل تعرفه را جذب می کند یا آن را به مصرف کنندگان منتقل می کند و این باعث می شود این محصولات گران تر شوند. نظرت تحلیلگران نیز در این خصوص متفاوتند.

بازار فروش گجت های پوشیدنی مانند اپل واچ و ایرپاد به طور فزاینده ای افزایش یافته است و این موضوع برای شرکت اپل نیز حائز امیت بسزایی است زیرا فروش این دسته از محصولات فروش ایرپد و سایر محصولات اپل را تحت تاثیر قرار داده است.آخرین دوره تعرفه های دولت ترامپ روی کالاهای چینی و کالاهایی که از چین وارد شده اند  از روز گذشته وارد عمل شد و برخی از محبوب ترین محصولات اپل را تحت تأثیر قرار داد.

به گفته بلومبرگ ، افزایش 15 درصدی واردات چین بر محصولات اپل ماننداپل واچ، ایرپاد و هوم پاد تاثیر می گذارد و حتی برخی مدل های هدفون Beats نیز تأثیر خواهند گرفت. حتی بخش قطعات و تعمیرات آی مک نیز از این شرایط تاثیر می گیرد.پس انتظار می رود اپل در ماه سپتامبر اولین مدل جدید گوشی های هوشمند خود را تحت تاثیر تعرفه ها قرار ندهد. بیشتر زنجیره تأمین اپل در چین مستقر است ، از جمله امکاناتی که توسط گروه فناوریفاکسکان تکنولوژی ، شریک اصلی آیفون اداره می شود.

هنوز مشخص نیست که اپل تعرفه ها را چگونه پاسخ می دهد اما برخی معتقدند محصولات اپل گران تر می شوند. مدتی پیش تیم کوک ، مدیرعامل اپل نگرانی هایی را در مورد اینکه چگونه تعرفه ها می تواند بر محصولات شرکت وی اثرات منفی بگذارد در گفتگو با ترامپ مطرح کرده بود.

افزایش 15 درصدی واردات چین نشان دهنده آخرین هیزم در جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین است که از سال گذشته ادامه دارد. در پی تصمیم چین مبنی بر اعلام تعرفه 75 میلیارد دلاری محصولات آمریکایی آمریکا نیز نرخ تعرفه محصولات چینی را در 23 اوت 5٪ افزایش داد.

 

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان