arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

طالبان مسؤولیت انفجار در نزدیکی دهکده سبز کابل را بر عهده گرفت

طالبان مسؤولیت انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در کابل را که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۶ نفر شد، بر عهده گرفت. به دنبال این حمله که با انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده و حمله افراد مسلح صورت گرفته، ۱۱۹ نفر هم زخمی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طالبان مسؤولیت انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در کابل را که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۶ نفر شد، بر عهده گرفت.

به گزارش ایسنا، به دنبال این حمله که با انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده و حمله افراد مسلح صورت گرفته، دست‌کم ۱۶ نفر جان باختند و ۱۱۹ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این انفجار در حالی صورت گرفت که یک دیپلمات ارشد آمریکایی برای گفت‌وگو با رئیس جمهوری افغانستان درباره پیش‌نویس توافق صلح با شبه‌نظامیان طالبان به کابل سفر کرده بود.

این حمله در نزدیکی مجتمع عظیمی در شرق کابل در دهکده سبز افغانستان رخ داد که کارمندان سازمان‌های بین‌المللی در آن مستقر هستند و به دنبال آن، انفجار دیگری با شدت کمتر در همین منطقه رخ داد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اظهار کرد، این حمله نیروهای خارجی را هدف قرار داده بود.

مجاهد گفت: این حمله بین یک عامل انتحاری و افراد مسلح هماهنگ شده بود. عامل انتحاری خودرو را منفجر کرد و افراد مسلح به مجتمعی در این محدوده حمله کردند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اظهار کرد، ۱۶ غیرنظامی در این حمله کشته و ۱۱۹ تن زخمی شدند.

این حمله در حالی صورت گرفت که زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در حال گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی درباره توافقی با طالبان بود که به موجب آن حدود ۵۰۰۰ نیروی آمریکایی در ماه‌های پیش رو افغانستان را ترک خواهند کرد.

نظرات بینندگان