arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸

ادعای العربی الجدید: به زودی خبرهایی درباره انجام دیدارهای سری بین ایران و آمریکا خواهیم شنید

العربی الجدید ادعا کرد: به زودی خبرهایی مبنی بر انجام دیدارهای سری بین ایران و آمریکا خواهیم شنید؛ چیزی نظیر آنچه برای فراهم کردن زمینه توافق هسته ای صورت گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادعای العربی الجدید: به زودی خبرهایی درباره انجام دیدارهای سری بین ایران و آمریکا خواهیم شنید

إياد الدليمي در العربی الجدید نوشت: با اینکه نویسندگان مقالات روزنامه های آمریکایی معتقدند دولت ترامپ استراتژی واضحی در قبال ایران ندارد، واقعیت حال، خلاف این مساله را ثابت می کند. از لحظه اولی که کلیدهای ریاست کاخ سفید به ترامپ واگذار شد، وی برنامه متوازن و منسجمی را در مورد ایران دنبال می کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: پس از اعلام خروج کاخ سفید از توافق هسته ای با ایران و تشدید تحریمها علیه این کشور، تمام فشارها با هدف پذیرش راه حل جدیدی از سوی ایران، اعمال می شد؛ که آخرین آنها، دادن اجازه به اسرائیل، برای بمباران پایگاههای نیروهای نزدیک به ایران در عراق، سوریه، لبنان و یمن بود.

در مقابل، ایران روی به چالش کشیدن سیاست ترامپ برای واداشتن تهران به نشستن پای میز مذاکره، حساب باز کرد و برای این مهم، کارت های زیادی در اختیار داشت، که در طول سالها، میلیاردها دلار برای این برگهای برنده، سرمایه گذاری کرده بود و شاید بارزترین آنها، نیروهای نزدیک به ایران در عراق، سوریه، یمن و لبنان، هستند. این علاوه بر نفوذ سیاسی ایران در آن کشورها و حتی نفوذ اقتصادی است که این کشور برای غلبه بر مشکلات اقتصادی خود، به آن متوسل شد.

بین موضع تهران و واشنگتن، فریادهای تهدید اوج گرفته و فضای جهان پر شد از تهدیدات مربوط به درگرفتن جنگی جدید در منطقه خلیج فارس. تحت تاثیر این تهدیدها، مذاکراتی در پشت پرده ها انجام شد، تا در مورد چگونگی خروج از تنگنای موجود، بحث و تبادل نظر شود.

آمریکا و به دنبال ان، اسرائیل، تلاش می کنند با یک تیر چند نشان را هدف بگیرند؛ بدین معنا، تلاششان برای کاستن از نفوذ ایران، که از خط قرمزهای اسرائیل و آمریکا عبور کرده است، موجب نزدیکی بین تل آویو و پایتخت کشورهای عربی می شود که از نفوذ ایران شکایت دارند؛ آنچه که زمینه را برای معامله قرن مهیا می کند.

به زودی خبرهایی مبنی بر انجام دیدارهای سری بین ایران و آمریکا خواهیم شنید؛ چیزی نظیر آنچه برای فراهم کردن زمینه توافق هسته ای صورت گرفت.

نظرات بینندگان