arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / ۱۱۵ بار با رویارویی انگلیس و ایران در تنگه هرمز / روحانی: با فرانسه در مورد یک چارچوب ۵ ماهه مذاکره می‌کنیم/سهمیه‌بندی بنزین در سال جاری منتفی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

روحانی ۳ دختر دارد و روی کودک‌همسری حساس است - معصومه ابتکار در پاسخ به اینکه آقای رئیس جمهور در زمینه مقابله با کودک همسری با شما همراه بودند؟ گفت: بله آقای رئیس جمهور نگاه خوبی در این زمینه دارند. معاون زنان و خانواده رییس جمهور درباره روحانی ادامه داد: خودشان حقوق خوانده اند و از خیلی از مسائل اجتماعی آگاهی دارند همچنین رئیس جمهور ۳ دختر دارند.

سهمیه‌بندی بنزین در سال جاری منتفی است - شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و گازوئیل برای سال جاری منتفی است، گفت: افزایش قیمت بنزین برای سال جاری در مجلس با مخالفت نمایندگان روبرو شده است و اگر دولت به دنبال افزایش قیمت سوخت است باید در قالب لایحه بودجه سال آینده به مجلس ارائه کند.

ناو انگلیسی: ۱۱۵ بار با سپاه در تنگه هرمز روبه‌رو شدیم - فرمانده ناو انگلیسی می‌گوید ۱۱۵ بار با سپاه پاسداران در تنگه هرمز روبه‌رو شده و سرانجام سپاه پاسداران، نفتکش انگلیسی را توقیف کرده که همچنان در توقیف است. «ویل کینگ» در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی میل گفت نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» ۱۹ ژوئیه (۲۵ تیرماه) در خلیج فارس توقیف شد.وی یادآور شد: (مقام ایرانی مسئول توقیف این نفتکش، پس از توقیف آن در پیامی رادیویی خطاب به ناو اچ‌ام‌اس مونتروز گفت؛ این نفتکش اکنون در اختیار ماست. استنا ایمپرو همچنان در بندرعباس توقیف است).


تندروی‌ها در قم هم منتسب به آیت‌الله مصباح است، هم سوءاستفاده می‌کنند - حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در پاسخ به این سؤال که چقدر آیت‌الله مصباح را می‌شناسید و تفکراتشان را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: آقای مصباح را خیلی سال است می‌شناسم و خیلی با ایشان کار کردم، هیچ وقت نسبت به ایشان در صحبت‌ها و روزنامه جسارت و اهانت نداشتم و ندارم، اتفاقا احترام می‌کنم ولی افکارشان را قبول ندارم. مهاجری در پاسخ به این سؤال که چرا هر اقدام تند و افراطی که خاصه در قم صورت می‌گیرد به طیف آیت‌الله مصباح ربط می‌دهند، آیا واقعا چنین چیزی صحت دارد یا برخی تندروی‌ها به اسم این طیف تمام می‌شود. او عنوان کرد: می‌شود گفت که هر دو وجه درست است هم منتسب به آقای مصباح هستند هم سوءاستفاده می‌کنند ولی نمی‌توان میزانش را دقیق گفت ولی هردو هست.

روحانی: با فرانسه در مورد یک چارچوب ۵ ماهه مذاکره می‌کنیم - روحانی در جلسه هیات دولت گفت: با فرانسه به نمایندگی از اتحادیه اروپا در مورد یک چارچوب ۵ ماهه مذاکره می‌کنیم. او گفت: باوجود حل بخش مهمی از اختلاف، هنوز به نقطه توافق نهایی نرسیده‌ایم.

تکذیب ملاقات روحانی و ترامپ در نیویورک - عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه به شایعه امکان ملاقات روسای جمهور ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی آتی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت : چنین ملاقاتی به هیچ وجه در دستور کار قرار ندارد و همانطور که جناب آقای دکتر روحانی هم تاکید کرده اند نه تنها امکان ملاقات دوجانبه وجود ندارد، بلکه قبل از بازگشت آمریکا به برجام و رفع مجدد تمامی تحریم های هسته ای اصولا زمینه ای برای حضور آمریکا در جلسات مذاکراتی ایران با کشورهای باقی مانده در برجام هم وجود ندارد.

نظرات بینندگان