arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۴ شهریور ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: اعلام رسمی اجرای گام سوم به موگرینی تا چند ساعت آینده / فرانسوی‌ها باید مشکل را خودشان حل کنند
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۲۲:۵۷

محمد جواد ظریف در فرودگاه جاکارتا در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات ایران و اروپا و اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که تحریم ها را بر نمی دارد و می تواند مشکلات ایران را ظرف ۲۴ ساعت حل کند گفت: آقای ترامپ بهتر است برای مردم ایران مشکل درست نکند و ما از او نه توقع حل مشکل داریم و نه او می تواند مشکلات ما را حل کند.
وزیر اموررخارجه گفت تصوراتی که وی درباره توانمندی‌های خودش دارد اگر بتواند مشکل مردم آمریکا که هر چند وقت یکبار توسط یک هفت‌تیرکش بی‌حساب و کتاب جان خودشان را در تعداد وسیع از دست می‌دهند  آنها را حل کنند که وظیفه شان است و برای مردم ایران مشکل درست نکنند برای ما کافی است.

روایت توئیتری محمود صادقی از پیگیری وضعیت گم شدن عضو مجلس خبرگان و برادرش
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۲۲:۵۶

محمود صادقی نماینده مجلس در واکنش به گم شدن عضو مجلس خبرگان و برادرش در توییتی نوشت: برای اطلاع از وضعیت برادران صدرالساداتی با بعضی از مراجع ذیربط تماس گرفتم، برخی خبرهای منتشره را تکذیب کردند و بعضی ضمن تایید اصل خبر،یعنی خروج از منزل به قصد رفتن به بندرعباس از فرودگاه مهرآباد و قطع تلفن های همراه و ارتباط با ایشان را تایید کردند و گفتند درحال پیگیری موضوع هستند

حشد شعبی نیروی هوایی تشکیل می دهد
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۲۲:۵۵

«حشد شعبی» در عراق اعلام کرد که یک واحد نیروی هوایی وابسته به این گروه تشکیل می‌دهد. 

به گزارش انتخاب، به نقل از اسکای نیوز عربی، هیات اداری در حشد شعبی طی بخشنامه ای، صلاح مهدی حنتوش را به عنوان فرمانده این واحد تعیین کرد. 

ظریف: اعلام رسمی اجرای گام سوم به موگرینی تا چند ساعت آینده
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۹:۵۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/14/725701_781.jpg

وزیر خارجه گفت: طی چند ساعت آینده آغاز گام سوم ایران را رسما به اطلاع خانم موگرینی خواهم رساند.

پوتین: روسیه خواهان کاهش تنش‌ها در تنگه هرمز است/ از نظر فنی قادر به اعزام کشتی به منطقه تنگه هرمز هستیم
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۸:۳۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/14/725635_914.jpg

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (پنج‌شنبه) در سخنرانی خود در مجمع اقتصادی شرقی در شهر ولادی‌وستوک درباره حضور نیروی دریایی روسیه در تنگه هرمز گفت: ما از نظر فنی برای این کار مشکلی نداریم اما خواهان کاهش تنش‌ها در این منطقه هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد، روسیه از نظر فنی قادر به اعزام کشتی به منطقه تنگه هرمز است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: کارت سوخت متقاضیان تا پایان مهر صادر می‌شود
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۷:۳۷

معاون برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت‌های المثنی گفت: از ابتدای اجرای این طرح، حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار درخواست صدور کارت المثنی داشته‌ایم که از این عدد حدود ۷۰ درصد آن تولید شده و مابقی کارت‌ها نیز نهایتا تا آخر مهر تولید می‌شود و به دست مردم خواهد رسید.

«ترامپ» خواستار دیدار با «روحانی» در حاشیه نشست سازمان ملل
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۶:۲۷

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/14/725579_904.jpg

یک منبع آگاه در دولت آمریکا مدعی شده است که واشنگتن پیشنهاد داده که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با همتای ایرانی در حاشیه نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل در «نیویورک» دیدار و مذاکره کند.

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اواخر سپتامبر (اواخر شهریور-اوایل مهر) برگزار می‌شود.خبرگزاری «کیودو» ژاپن گزارش کرد، این منبع آگاه مدعی است که پیشنهاد مذاکره واشنگتن به تهران از طریق کشورهایی، چون فرانسه به تهران اعلام شده و تهران تاکنون پاسخ این پیشنهاد را نداده است.

تغییر موضع سعد حریری: حزب‌الله لبنان مسئول تنش اخیر است/ دولت لبنان مسئولیت حملات اخیر حزب‌الله به اسرائیل را نخواهند پذیرفت
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۵:۳۵

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/14/725552_531.jpg

سعد حریری، نخست وزیر لبنان در مصاحبه با شبکه" سی ان بی سی" آمریکا، حزب‌الله را مسئول تنش دانست و ادعا کرد: این مشکل یا خطای من نیست که حزب الله تا این حد قدرتمند شده است. در پاسخ به اینکه به من گفته می‌شود حزب الله دولت را اداره می‌کند،می‌گویم نه حزب الله دولت را اداره نمی‌کند. این ما هستیم که آن را اداره می‌کنیم.

شنبه؛ زمان اعلام جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۴:۲۴

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/14/725502_961.jpg

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی شنبه جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را در نشستی خبری اعلام می کند.

شب گذشته حسن روحانی رئیس جمهور بعد از نشست مشترک سران سه قوه اعلام کردکه گام سوم از پس فردا (جمعه) برداشته می شود.

قیمت دلار ۱۱۴۰۰ تومان شد/ قیمت سکه ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۳:۵۵

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/14/725444_724.jpg

امروز پنج شنبه ۱۴ شهریور ۹۸ در معاملات بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام طرح امامی به چهار میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید و قیمت سکه بهار آزادی هم چهار میلیون و ۹۰ هزار تومان شد؛ بنابراین گزارش، قیمت نیم سکه و ربع سکه به ترتیب دو میلیون و ۱۰۰ و یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان شده است. قیمت سکه یک گرمی هم ۹۲۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار در بازار امروز گرمی ۴۱۶ هزار و ۲۲۰ تومان و اونس جهانی ۱۵۴۳ دلار و ۴۴ سنت است.در آخرین روز هفته قیمت هر دلار آمریکا برای فروش به ۱۱۴۰۰ و برای خرید به ۱۱۳۰۰ تومان رسید. قیمت یورو نیز امروز با قیمت ۱۲۶۰۰ تومان فروخته می‌شود و بهای خرید آن از مشتری ۱۲۵۰۰ تومان است.

عارف تاکنون گزارشی از عملکرد خود ارائه نداده
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۲:۲۰

احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران و از فعالان اصلاح‌طلب درباره عملکرد محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در مجلس و شورای عالی سیاست‌گذاری به «انتخاب» گفت: باید دکتر عارف گزارشی از عملکرد خود ارائه دهد تا بتوانیم در مورد او قضاوت کنیم. تا کنون گزارشی به شورا و جریان‌های اصلاح‌طلب نداده‌اند.

او در پاسخ به اینکه آیا عارف می‌تواند نامزد مورد اجماع اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 باشد؟ هم گفت: برای پاسخ‌گویی به این سوال زود است و هنوز تصمیم‌ خاصی اتخاذ نشده است.

دیپلماسی قایق های توپ دار مانع جدی در مسیر حاکمیت قانون است
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۲:۱۹

ظریف در سخنرانی خود در سومین اجلاس اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) تاکید کرد: برای همه ما افزایش یک جانبه گرایی، افراط گرایی و دیپلماسی قایق های توپ دار مانع جدی در مسیر حاکمیت قانون است و اقدامات غیر قانونی علیه شهروندان تروریسم اقتصادی است و اینها نه تنها از مهمترین چالش‌های پیش روی کشورهای حاشیه اقیانوس هند بلکه چالشی برای دستاوردهای جهانی است که تاکنون و طی دهه های گذشته حاصل شده است.

ظریف: آمریکا به در و دیوار می‌زند تا مانع فروش نفت ایران شود
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۲:۱۸

محمدجواد ظریف صبح امروز (پنچ شنبه۱۴ شهریور ماه) در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سلام از داکا پایتخت پرترافیک بنگلادش، دیروز آمریکا برای دزدی دریایی نفت مردم ایران جایزه تعیین کرد. به گزارش فایننشال تایمز، برایان هوک (نماینده ویژه آمریکا علیه ایران) به ناخدای هندی کشتی آدریان دریا ایمیل زده که «اگر نفت ایران را به ما تحویل دهی چند میلیون دلار جایزه می گیری و زندگی راحتی خواهی داشت. اگر تحویل ندهی تحریمت می‌کنیم.»

آمریکا به در و دیوار می زند تا مانع فروش نفت ایران شود، قبلا هم تلاش کردند ما را از ابزار دفاعی در جنگ صدام و سوخت راکتور تهران محروم کنند. آنها را خودمان ساختیم و حالا آمریکا شاکی شده است. نفتمان را هم خواهیم فروخت و حتماً آمریکا بهانه های جدیدی برای ادعا در این زمینه پیدا خواهد کرد.

سربازان لازم نیست با نمره ۴ کچل کنند
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۲:۱۷

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: ستادکل نیروهای مسلح منع اجبار سربازان برای تراشیدن موی سر را به استان های سراسر کشور ابلاغ کرده و هم اکنون این ابلاغیه در استان های سراسر کشور عملیاتی شده است.

چندی پیش سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد: سربازی همواره با تراشیدن موی سر همراه بوده است ولی با توجه به بررسی های انجام شده و ارتقای بحث بهداشت فردی و امکانات مناسب یگان‌های نیروی مسلح و علاقه جوانان به منظور خوشایندسازی و افزایش جذابیت و نشاط خدمت سربازی بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، تراشیدن موی سربازان با نمره ۴ از سربازی حذف شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده دیگر سربازان اجباری برای کچل کردن ندارند و از این پس اندازه موی سر کارکنان وظیفه برای دیپلم و پایین‌تر در مراکز آموزش شماره ۱۰ و سرباز و سرجوخه در حین خدمت ۱۰ تا ۱۶ همچنین فوق دیپلم و بالاتر در مراکز آموزش ۱۶ و افسر و درجه دار در حین خدمت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.

پارلمان انگلیس با انتخابات پیش از موعد مخالفت کرد
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۲:۱۴

نمایندگان مجلس عوام انگلیس چهارشنبه شب (به وقت محلی) به درخواست بوریس جانسون نخست وزیر این کشور برای برگزاری پیش از موعد انتخابات سراسری رای دادند، اما این درخواست رای کافی نیاورد.

در حالی که این طرح برای تصویب نیاز به رای دو سوم کل نمایندگان مجلس عوام داشت، 298 نفر رای موافق و 56 تن رای مخالف دادند و دیگر صاحبان 650 کرسی این مجلس در این رای‌گیری شرکت نکردند.

جانسون پس از آنکه نمایندگان طرح ممنوعیت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را تصویب کردند، خواستار برگزاری رای‌گیری برای انتخابات زودهنگام شد.

واکنش کیهان به ماجرای ازدواج دختر ۱۱ ساله با پسر ۲۲ ساله
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۲:۱۴

کیهان به ماجرای ازدواج دختر ۱۱ ساله با پسر ۲۲ ساله واکنش نشان داد و نوشت: پایدارترین ازدواج‌ها در بین کسانی است که در سنین پایین‌تر ازدواج کرده‌اند.
این روزنامه طرح اصلاح طلبان برای مقابله با «کودک همسری» را مشکوک خواند و در دفاع از ازدواج در سن پایین نوشت که سن بلوغ جنسی کاهش پیدا کرده و به گواه متخصصان بارداری در سن زیر ۲۰ سال هم خطری ندارد.

آمریکا پیشنهاد رشوه به کاپیتان هندی «آدریان دریا» را تایید کرد
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۲:۱۳

یکی از سخنگوهای وزارت امور خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفت که واشنگتن با کاپیتان نفتکش‌های ایرانی ارتباط برقرار کرده و به آنها پیشنهادهای میلیون دلاری داده است. وی افزود که به کاپیتان‌ها پیشنهاد دادیم که این نفتکش ها را به کشورهایی تحویل دهند که به نیابت از آمریکا آنها را توقیف کنند.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین افزود که گزارش فایننشال تایمز درباره تماس با کاپیتان‌های نفتکش‌های ایرانی درست است. طبق گزارش فایننشال‌تایمز، «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ایمیلی به تاریخ ۲۶ اوت برای «آکلیش کومار»، ناخدای هندی‌تبار نفتکش «آدریان‌دریا» نوشت: «من برایان هوک هستم... برای مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا کار می‌کنم و نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران هستم. خبر خوشی برای شما دارم.»

واکنش فرانسه به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۲:۱۰

وزارت امور خارجه فرانسه بامداد پنجشنبه در واکنش به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران اعلام کرد که باید از هرگونه اقدامی که سیگنال منفی ارسال می‌کند خودداری شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۰۹:۲۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان