arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
نتایج پژوهش دانشگاه مک مستر کانادا نشان داد:

افرادی که خالکوبی دارند آینده نگر نیستند

براساس مطالعه ای که توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه مک مستر کانادا انجام شد، افرادی که خالکوبی دارند فاقد آینده نگری هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس مطالعه ای که توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه مک مستر کانادا انجام شد، افرادی که خالکوبی دارند فاقد آینده نگری هستند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، این روزها از هنرمندان تا ورزشکاران و افراد عادی، بسیاری به دنبال خالکوبی یا تتو هستند. با این وجود به نظر می رسد این خالکوبی ها می توانند نشان دهنده برخی ویژگی های روانی افراد باشند.

بر اساس مطالعه پژوهشگران دانشگاه مک مستر کانادا، افرادی که بدن خود را با خالکوبی می پوشانند نسبت به افرادی که چنین کاری انجام نمی دهند، بی پرواتر هستند. تحقیقات انجام شده توسط یک تیم از دانشگاه مک مستر در کانادا ، نشان داد که افرادی که دارای تتو های قابل رویت هستند ، عجولانه ترعمل می کنند و عواقب عملکرد خود را در نظر نمی گیرند.

در این تحقیق 781 نفر بدون خال کوبی و 255 نفر با خال کوبی از جمله 68 نفر که جوهر خالکوبی بدن آنها را کاملاً پوشانده بود شرکت داشتند. هدف این بود که میزان "آینده گرا" یا "بینش کوتاه" افراد اندازه گیری شود. جالب است بدانید ایده این پژوهش از زمانی آغاز شد که دکتر بردلی رافل اقتصاد دان و ایده پرداز این طرح در پژوهش های پیشین خود دریافت کارفرمایان در استخدام یا اعتماد به افرادی که خالکوبی دارند با تردید و تبعیض بیشتری نسبت به دیگر افرادی که خالکوبی ندارند عمل می کنند.

افرادی که خالکوبی دارند آینده نگر نیستند

طبق یک مطالعه ، تقریباً یک سوم از افراد 25 تا 39 ساله در انگلیس دارای حداقل یک خالکوبی هستند. دکتر رافل در گفتگو با تایمز گفت: "من یک اقتصاددان هستم. از دیدگاه اقتصادی بررسی تصمیم برای داشتن یک خالکوبی بسیار گیج کننده است. خالکوبی ها بسیار شخص و خاص هستند. اما چرا خالکوبی کردن از دید برخی افراد یک نشانه است؟"

در طول این پژوهش، شرکت کنندگان در یک بازی اقتصادی شرکت کردند. به آنها دو گزینه داده شد: دریافت دلار (60 پوند) در 18 ساعت یا مبلغ بیشتری که بطور پیوسته از 1.05 دلار تا 2.50 دلار که در طول سه هفته افزایش می یابد.جالب اینجاست که محققان دریافتند که گزینه دوم که آینده نگر تر است، برای افراد بدون خالکوبی جذاب تر بود.

شرکت کنندگان دارای خالکوبی بیشتر به سمت دریافت آنی پول تمایل نشان می دادند تا سرمایه گذاری بلند مدت. با این حال دکتر رافنل و تیم او این عقیده را صرفا منفی ارزیابی نکردند و معتقد نیستند این اخلاق همیشه بد است. وی گفت: "گاهی اوقات تصمیم گیری سریع خوب است. اگر یک بسکتبالیست حرفه ای هستید باید تصمیم بگیرید که سریع پرتاب کنید یا پاس دهید. بازی های اقتصادی هم بی شباهت به این موقعیت نیستند."

نظرات بینندگان