arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۰

محمدجواد لاريجاني: رفتار سياستمداران غرب از سلاطين مغول بدتر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با محکوم کردن ترور دانشمند هسته ای کشورمان شهید احمدی روشن گفت: رفتار سیاستمداران غربی از سلاطین مغول و چنگیزخان بدتر است.

به گزارش انتخاب ؛ محمدجواد لاریجانی در مصاحبه تلفنی با برنامه دیروز ، امروز ، فردا افزود: بلافاصله پس از ترور این شهید بزرگوار ، نامه ای برای کمیساریای عالی حقوق بشر تهیه شد و از خانم پیلای رسماً خواستیم کمیته ای ویژه برای رسیدگی به این حادثه تشکیل دهد.

وی گفت: با توجه به اسنادی که از ترور شهید علیمحمدی در دست داشتیم قرائن کاملاً حکایت دارد که اتاق فکر این عملیات تروریستی کجاست.

لاریجانی افزود: البته در ترورهای قبلی دانشمندان هسته ای کشورمان نیز مشابه چنین اقدامی را انجام دادیم اما واکنش نهادهای بین المللی ناامیدکننده بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به اینکه امروز نهادهای بین المللی به محل بازی و تئاتر کشورهای غربی تبدیل شده است گفت: این نهادها از ایفای نقش قانونی و ذاتی خود دور افتاده است اما راهبرد جمهوری اسلامی ایران انتقاد صریح از این نهادهای بین المللی است چرا که از دید ما این نهادها باید خانه ملتها باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا مدعیان حقوق بشر به این اقدامات تروریستی واکنشی نشان نمی دهند افزود: امروز امریکا، کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی مرکز تروریسم در جهان هستند و با وجود ادعایی که این کشورها در مبارزه با تروریسم می کنند اما تروریسم دنیا به خصوص تروریسم کریه دولتی از سوی آمریکا و کشورهای غربی اداره می شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه امروز تمدن غربی فضاحت عظیمی پیدا کرده است گفت: امروز تمدن غرب پس از 400 سال ادعای مدرنیته ، به جایی رسیده که سربازانش به جای مردانگی در جنگ به اجساد مقتولان بی حرمتی می کنند.

وی رفتار سیاستمداران غربی را از سلاطین مغول بدتر خواند و گفت: هلاکوی مغول وقتی بغداد را فتح کرد بنا بود 700 دانشمند را گردن بزنند که هلاکو از این کار دست کشید اما امروز می بینیم که محصول مدرنیته سکولار لیبرال غربی رفتاری بدتر از چنگیزخان است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش افزود: ملت ما آگاه هستند و تروریستها با این اقدامات نمی توانند در ذهن مسئولان ما تأثیر بگذارند و یا مردم و علمای ما را از پیوستن به جهاد علمی بازدارند.

وی فناوری هسته ای را امروز پروژه بزرگ ملی خواند و گفت: اگر چه نقش شهدای دانش هسته ای را نباید کمرنگ کنیم اما این پروژه بزرگ با ترور افراد از بین نمی رود همانطور که در دوران دفاع مقدس نیز سردارانی شربت شهادت را نوشیدند اما حماسه دفاع متوقف نشد.
نظرات بینندگان