arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸

نماینده چین: اوضاع خاورمیانه تاثیر کلیدی بر صلح و ثبات جهان دارد

نماینده جدید چین در امور خاورمیانه با اشاره به اینکه اوضاع این منطقه تاثیر کلیدی بر صلح و ثبات جهان دارد تاکید کرد پایان ناآرامی و درگیری و تحقق ثبات و پیشرفت خاورمیانه، نیازمند تلاش مشترک جامعه بین المللی و کشورهای منطقه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جایی جون» روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری شینهوا افزود: چین مایل است روابط و همکاری نزدیکی با همه طرف های ذیربط برقرار کند و ضمن تلاش برای میانجیگری و پیشبرد مذاکرات صلح، برای توسعه صلح، ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه نقش مثبت و سازنده ای ایفا کند.

فرستاده ویژه چین در مساله خاورمیانه خاطر نشان کرد: در حال حاضر اوضاع خاورمیانه ناآرام و بی ثبات است و عناصر مبهم در آن افزایش یافته است از یک سو تناقض های موجود بین احزاب، نژادها و و ایدیولوژی که مدتها پابرجا بوده، هنوز ادامه دارد و عمیقاً بر ثبات منطقه تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیز برخی کشورهای بزرگ با یکجانبه گرایی و قلدرمآبی همواره در پی اعمال فشار حداکثری بر دیگران هستند و با بی توجهی به تفاهم نامه ها و توافقنامه های بین المللی، تاثیر بسیار منفی بر اوضاع منطقه گذاشته اند.

«جایی جون» که بتازگی به عنوان نماینده چین در امور خاورمیانه منصوب شده است از دیپلمات های با تجربه و با سابقه چین است و پیش از این نیز به عنوان معاون وزیر خارجه، سفیر چین در لیبی و سفیر تام الاختیار چین در فرانسه و موناکو فعالیت کرده است

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان